پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه دارالعلوم حقانیه

حوزه/ حزب حاکم ایالت خیبرپختونخواه پاکستان که از بودجه سال قبل مبلغی نزدیک به ۳میلیون دلار به مدرسه دارالعلوم حقانیه کمک مالی کرده بود، اکنون با تصویب پرداخت مبلغی دیگر میزان این کمک ها را به ۶میلیون دلار رساند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ حزب نهضت انصاف پاکستان به رهبری عمران خان که حزب حاکم ایالت "خیبرپختونخواه " پاکستان است، از بودجه سال قبل مبلغی نزدیک به 3میلیون دلار به مدرسه دارالعلوم حقانیه کمک مالی کرده بود که با تصویب پرداخت مبلغی دیگر میزان این کمک ها را به 6میلیون دلار رساند.

این حزب در سال گذشته 300میلیون روپیه کمک مالی به این مدرسه داشت و در روزهای اخیر اعلام نمود که مبلغ 277میلیون روپیه جهت کمک مالی به این مدرسه اختصاص داده است.

باتوجه به اینکه این مدرسه متهم به ترویج افکار افراطی بوده و سرپرست این مدرسه و امیر سابق جماعت اسلامی سمیع الحق معروف به پدر معنوی طالبان است، انتقادهای شدیدی به این کمک ها شد که عمران خان رئیس حزب نهضت انصاف این کمک ها را در راستای اصلاح شیوه های آموزشی و آموزش های روز و زدودن گرایش های تند از این مرکز دانست.

دارالعلوم حقانیه ازبزرگترین مدارس دینی اهل سنت پاکستان است که در شهر اکوره ختک از ایالت خیبرپختونخواه واقع شده و مروج تعالیم مکتب دیوبندی از شاخه های اهل سنت است. این مدرسه دارای چند هزار طلبه بوده و سابقا به ترویج تفکر افراطی شهرت داشت. تعدادی از رهبران طالبان مانند ملا عمر از فارغ التحصیلان این مدرسه می باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha