چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امین مقومی  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم

حوزه/ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم گفت: با توجه به ظرفیت عظیم معنوی در قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، امین مقومی  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم  امروز در جمع خبرنگاران  با اشاره به ظرفیت عظیم معنوی شهر مقدس قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) و اساتید اخلاق شهر مقدس قم گفت: سازمان نظام مهندسی در رویکرد خود به مقوله اخلاق در مهندسی توجه ویژه دارد و از این سو به خاطر وجود فضای معنوی و روحانی شهر مقدس قم در این شهر دبیرخانه اخلاق مهندسی تشکیل شده است.

وی با اذعان به وجود مشکلات عدیده در پردیسان قم افزود: استان هایی در حوزه ساخت و ساز موفق هستند که توانسته اند بر اساس موقعیت و شرایط بومی تصمیم گرفته و با نهادهای مختلف ارتباط سازنده داشته باشند و خوشبختانه در بحث ساخت و ساز مسکن مهر پردیسان این هماهنگی تا حدود زیادی بود اما نمی شود مشکلات مهم آن را نادیده گرفت.

مقومی با اشاره به این که ناظران به عنوان بازرسان دولتی هستند گفت: نظارت های میدانی و بازدیدهای مختلف از ساخت و سازها و فعالیت های مهندسان صورت می گیرد تا رفع اشکالات و تقویت نظام کارآمدی و کاهش حوادث، رضایتمندی مردم را ارتقا ببخشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم ادامه داد: ظرفیت هایی که درقم وجود دارد قابلیت خدمات دهی به سایر استان ها را دارد از این رو این استان نیازی به مشاوران غیربومی ندارد.

وی افزود: 75 هزار ساعت آموزش غیر اجباری برای مهندسان قمی از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 17 درصدی روبرو است همچنین آموزش به استادکاران و کارگران با تفاهمنامه همکاری با انجمن صنفی کارگران در استان قم شروع شده است.
مقومی گفت: با اشاره به این که یکی از مهمترین مشکلات قم در حوزه ساخت و سازها، حضور مشاوران غیربومی است گفت: حضور این مشاوران به صنعت بومی و اشتغال استان قم لطمه خواهد زد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha