جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدباقر عبادی

حوزه/نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاداش پایان خدمت برابر ۳۰ ماه حقوق می باشد گفت: طبق این فرمول برای حقوق های پایین مبلغ ناچیزی می شود اما برای حقوق های بالا گاهی ۸۰۰ میلیون تومان و یا حتی یک میلیارد تومان نیز پاداش می گرفتند که برای جلوگیری از این مسئله سقف تعیین کردیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی، ظهر امروز در نشستی با اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه یکی از بهترین دوران زندگی بنده دورانی بوده که در این دانشگاه بوده ام اظهار داشت: دورانی که با دانشجویان و جوانان ارتباط داشتیم بسیار دوران شیرینی بود.

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده از بودجه امسال در بعد کشوری خوشحال هستم گفت: بودجه امسال به عدالت اجتماعی نزدیک تر است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق برای حقوق های بالا درصد کمتری و برای حقوق های پائین درصد بیستری را شامل شده است افزود: حقوق مقامات، نماینده ها، رئیس جمهور وزرا  و... افزایش نداشته است و گروه هایی مثل هیئت علمی و قضات استثنا هستند چون هیئت علمی جزء ذخایر کشور هستند و منشاء تحولاتی هستند و از نظر اقتصادی و علمی می توانند برای کشور و جامعه مفید باشند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه پاداش پایان خدمت برابر 30 ماه حقوق می باشد گفت: طبق این فرمول برای حقوق های پایین مبلغ ناچیزی می شود اما برای حقوق های بالا گاهی 800 میلیون تومان و یا حتی یک میلیارد تومن نیز پاداش می گرفتند که علاوه بر حقوق بالا پاداش بالایی هم در نهایت می گرفتند.

وی افزود: کاری که ما کردیم برای این مسأله سقف تعیین کردیم که 7 برابر حداقل پاداش است و برای اصلاح فاصله طبقاتی خیلی موثر است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزایش مالیات برای حقوق های بالا را نکته ای مثتب اعلام کرد و تبیین کرد: این موضوع برای بخش خصوصی و دولتی تصویب شده است و نمایندگان درحالی که ممکن است به نفع خودشان نیز نباشد به آن رای دادند.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: با توجه به اینکه در وضعیت آب مشکل داریم طرحی را درخصوص آبخیزداری پیگیری کردیم چراکه کارشناسان می گفتند متوسط کشوری 5 برابر کمبود آب سفره های زیرزمینی باران می آید و بصورت روان آب از دست می روند.

وی اضافه داشت: در همین زمینه دو طرح در استان آماده کردیم یک برای آبرسانی به روستاها و دیگری اهمیت آبخیزداری و به آقای لاریجانی دادیم که طبق قراری که داشتیم و با مطرح کردن با مقام معظم رهبری حدود 500 میلیون دلار از صندوق توسعه برای این منظور اختصاص پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال مجموع آنچه که به بودجه دانشگاه افزودیم 9 میلیارد تومان بود گفت: 7 میلیارد تومان برای محوطه سازی و تکمیل ساختمان و دو میلیارد تومان برای افزایش بودجه جاری که علاوه بر افزایش بودجه ای است که همیشه می شود.

حجت الاسلام عبادی در پایان خاطرنشان کرد: باروری ابرها از اسفند به بعد امکانپذیر است و جزءاولویت های اول وزارت نیرو باروری ابرها در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha