شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 441889
۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
آل هاشم

حوزه/ نماینده‌ ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن بیان خاطره ای از استاد شهریار گفت: پیشکسوتان شعر و ادب، شاعران جوان را برای احیاء گذشتگان تربیت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام ‌والمسلیمن محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، شامگاه یک شنبه، در اختتامیه دوازدهمین جشنواره‌ بین المللی شعر فجر ابراز داشت: شعر چنان تاثیر اثرگذاری در جامعه دارد که کسی نمی ‌تواند تاثیر شعر را در مخاطبین و افراد جامعه رد کند.

وی ادامه داد: ما اثرگذاری شعر را در دوران دفاع مقدس به طور عملی مشاهده کردیم و اشعار شاعرانی همچون استاد کلامی شاعر خطه آذربایجان در نیروهای شرکت کننده در مناطق عملیاتی تبلور پیدا می کرد.

نماینده‌ ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: ما از اساتید و پیشکسوتان شعر و ادب درخواست داریم، نسبت به تربیت جوانان شاعر اهتمام داشته باشند تا بتوانند گذشتگان را با اشعار خود احیاء کنند، درخواست دیگر ما این است که شاعران، اشعار حماسی را در اشعارشان بگنجانند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: امروز ما باید از مقام معظم رهبری سپاسگذار باشیم چرا که توجه ایشان به شعرا، گردهم آوردن شاعران در مناسبت ‌های مختلف و تلاش در تربیت شاعران جوان قابل توجه است.

امام جمعه تبریز در پایان به نقل خاطره‌ای از استاد شهریار پرداخت و تصریح کرد: روزی استاد شهریار در دانشگاه تبریز برای بسیجیانی که عازم جبهه بودند اشعاری خواندند که آیت الله ملکوتی انگشتر خود را به استاد شهریار تقدیم کردند، از دفتر آیت الله ملکوتی با من تماس گرفتند که به درب منزل استاد بروید، وقتی رفتم، استاد گفت من به خاطر آن انگشتر چند خط شعر گفتم:

آیت الله ملکوتی منه لطف ایلدی خاتم

او فتوٌتله کی مولا اوزوگون سائله وئردی

یا که مشهد ده امام رضا سلطان ولایت

صله عنوانیله ئوز جبٌه سینی دعبله وئردی

منیم عمامه میده قایتارا بیلسه دیه بیلٌم

تازادان تاج سیادت منه اسلام صله وئردی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha