پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه بخشی از موضوعات پایان نامه ها و مقالات پژوهشی طلاب باید مسائل و مشکلات روز جامعه را در برگیرد، گفت: یک مقاله و تحقیق پژوهشی باید راهگشای مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی باشد .

خانم زهرا صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه، گفت: خروجی حوزه باید در نهایت به پژوهش و تحقیق منجر شود که برای تحقق این مهم نیاز است فرهنگ تحقیق و پژوهش از همان ابتدای ورود به حوزه در بین طلاب نهادینه شود .

وی با اشاره به اینکه اساتید و مسئولان حوزه های علمیه باید با ایجاد شور و انگیزه طلاب را به نگارش تحقیقات کاربردی و اثرگذار تشویق نمایند، اظهارکرد: طلاب هم باید بخشی از وقت خود را به تحقیق و پژوهش های علمی مستند و کاربردی اختصاص دهند .

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه بخشی از موضوعات پایان نامه ها و مقالات پژوهشی طلاب باید مسائل و مشکلات روز جامعه را در برگیرد، خاطر نشان کرد: یک مقاله و تحقیق پژوهشی باید راهگشای مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی باشد .

صالحی با اشاره به این که ساختار مقالات پژوهشی باید متناسب با شیوه نامه موسسات و مراکزی پژوهشی باشد، افزود: نگارش مقاله باید علمی و مستدل باشد و محقق از حاشیه ها و موارد غیرمرتبط با محورهای پژوهش پرهیز نماید .

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه در طول سال کارگاه های متعدد مقاله نویسی با هدف کیفیت بخشی به آثار پژوهشی برای طلاب مدارس علمیه برگزار می شود، افزود: کارگاه مقاله نویسی اوایل هفته جاری در مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز در محورهای موضوع یابی،ساختار مقاله،شیوه و نگارش مقاله،شیوه ارجاع و مستند سازی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha