جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سازمان خیریه اسلامی در آریزونا، مسبب اتحاد مسلمانان و مسیحیان شد

حوزه/یک سازمان خیریه اسلامی درآریزونای آمریکا که تلاش های زیادی برای فرستادن کمک های خیریه به نیازمندان داخل و خارج کشور به کار گرفته است، رابطه میان ادیانی ویژه ای میان مسلمانان و مسیحیان به وجود آورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک سازمان عام المنفعه اسلامی واقع در ایالت آریزونای آمریکا که تلاش های زیادی برای کمک به فقرا و نیازمندان در داخل و خارج از این کشور به کار گرفته، اتحاد ویژه ای میان اعضای جامعه اسلامی و مسیحیان به وجود آورده است.

سازمان خیریه «دست کمک برای امداد و توسعه» در سال 2016 توسط گل صدیقی، مسلمان و مدیر کنونی شاخه آریزونا راه اندازی شد. این سازمان خیریه با آژانس های دولتی و بخش خصوصی برای فرستادن کمک های مردمی به مناطق بحران زده در هنگام فجایع طبیعی و انسانی همکاری و مشارکت داشته است.

از دیگر فعالیت های این سازمان کمک به پناهندگان و بیداری اجتماعی در رابطه با آنان بوده است. در ادامه این نهاد نه تنها حامیانی در میان اعضای جامعه اسلامی به دست آورد، بلکه آن ها کمک های غیر منتظره ای از سوی مبلغان مسیحی نیز به دست آوردند.

سوزان ویت یودال، مدیر اجرایی برای مرکز مهاجرت مهاجران و پناهندگان، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد دین اسلام بود که از وجود این سازمان مطلع شد و با مراجعه به آنجا بلافاصله متوجه شد که دلش می خواهد در فعالیت های آن ها مشارکت داشته باشد.

یودال و صدیقی امیدوارند که این اتحاد میان ادیانی، منفی گرایی میان پیروان دو دین اسلام و مسیحیت را کاهش دهد.

یودال در این باره گفت: ما عاشق خداوند هستیم و این حس را می توان هم در مسجد و هم در کلیسا پیدا کرد.

صدیقی نیز افزود: ما در اینجا با یک هدف مشترک گردهم آمده ایم. و این همان چیزی است که ما را متحد ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha