جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجتهد

حوزه/ کنگره بزرگداشت شهید آیت الله محمدصادق صدوق گلپایگانی(مجتهد بی نشان) و ۳۷۲ شهید گلپایگان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، ۱۰ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

محمد اسماعیل علیشاهی در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» از اصفهان، پیرامون تشریح برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله صدوق گلپایگانی(مجتهد بی نشان) اظهار کرد: کنگره بزرگداشت آیت‌الله صدوق گلپایگانی و ۳۵۲ شهید شهرستان گلپایگان، دهم اسفند براساس روال هر ساله برگزار می شود.

وی با بیان این که شهید آیت الله محمدصادق صدوق گلپایگان از اولین شهدای مبارزه در ابتدای نهضت اسلامی در دهه ۴۰ بودند، افزود: قرار بود این کنگره در دهه فجر برگزار شود اما به دلایل مختلف امکان پذیر نشد.

دبیر ستاد کنگره بزرگداشت با اشاره به هماهنگی های انجام گرفته برای برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله ' محمدصادق صدوق گلپایگانی ' و 372 شهید عنوان کرد: پس از هماهنگی های فراوان این کنگره با سالروز وفات حضرت ام البنین تقارن یافت.

وی با تاکید براینکه شهید آیت الله محمد صادق صدوق متولد گلپایگان در سال ۱۳۰۳ و در سن ۳۷ سالگی حین مبارزه توسط ساواک دستگیر و در زندان قصر در آبان ماه سال ۱۳۴۰ به شهادت رسید، اظهار کرد: آیت الله صدوق در زمینه پیروزی انقلاب اسلامی زحمات فراوانی کشید.

علیشاهی افزود: این شهید یک مجتهد گمنام است ودر دوران تحصیل حوزوی شاگرد آیات عظام بروجردی، حضرت امام و گلپایگانی بود و از جمله نخستین افرادی بود که پس از ارتحال آیت الله العظمی بروجردی مرجع بزرگ شیعه، حضرت امام را به عنوان خلف صالح ایشان معرفی کرد.

وی با اشاره به این جمله رهبری که امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، خاطر نشان کرد: بر ما واجب است که در این اوضاع نابسامان فرهنگی که دشمنان داخلی و خارجی در صدد استحاله فرهنگی مردم هستند با زنده نگه داشتن یاد شهدا اثر حرکات فرهنگی دشمن را خنثی می کند.

دبیر ستاد کنگره بزرگداشت با بیان این که اعضای ستاد کنگره شهید آیت الله صدوق و شهدای شهرستان گلپایگان در روز ۱۶ بهمن خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، افزود: ایشان پیام بسیار مهمی دادند که در روز کنگره بزرگداشت این پیام قرائت خواهد شد.

وی افزود : رهبر معظم انقلاب در این دیدار به مجتهد پرور بودن و شهید پرور بودن شهرستان گلپایگان اشاره کردند که این بزرگترین افتخار برای روحانیون و مردم گلپایگان است.

علیشاهی در پایان اذعان کرد:  این بزرگداشت در روز پنج شنبه ۱۰ اسفندماه از نماز مغرب و عشاء در امام زاده ناصربن علی (ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در گلپایگان برگزار خواهد شد.

شهرستان گلپایگان با جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha