شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 بانوان طلبه

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: برای روشنگری بیشتر و بهتر جامعه لازم است که بانوان طلبه به نقد علمی سبک زندگی غربی بپردازند.

خانم نیره قوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: انتقاد ما به سبک زندگی غربی البته به تنهایی کافی نیست، بلکه باید مولفه ها و شاخصه های مهم سبک زندگی اسلامی را هم به جامعه معرفی کنیم اما در خصوص نقد سبک زندگی غربی ما باید به شیوه علمی این کار را انجام داده و فرهنگ مطالبه گری در این خصوص را در جامعه ترویج دهیم.

وی با اشاره به اهمیت و نقش ویژه بانوان طلبه در این خصوص گفت: نقش خواهران حوزوی در زمینه مطالعات زن و خانواده بسیار مهم است و اتفاقاً رهبر معظم انقلاب نیز بر این مساله تاکید ویژه ای دارند؛ به خصوص این که ورود در این عرصه ها و از جمله نقد فرهنگ غربی بر اساس متدهای علمی صورت بگیرد تا برای نسل جوان امروز نیز قابل قبول باشد.

این استاد و محقق حوزوی همچنین با تاکید بر این که ما باید در موضوعات روز و تحقیق و پژوهش های نوین و مورد نیاز جامعه با رویکرد تحولی کار کنیم، خاطرنشان کرد: در برخی رشته ها و شاخه ها رویکرد مطالبه گرایانه و انتقادی ، یک امر ضروری است از جمله مساله مهم سبک زندگی که متاسفانه بخشی از جامعه ما دچار نگاه غربی به این مساله شده است و همین موضوع نیز رسالت ما را در روشنگری جامعه از جمله بانوان سنگین تر از قبل می کند.

وی در خاتمه گفت: در بحث انتقادی ما باید ایرادات غرب را در این خصوص به چالش بکشیم نه این که منفعلانه رفتار کنیم گویا  بدهکار غرب هستیم بلکه باید اتفاقا طلبکار باشیم که غربی که ادعای احقاق حقوق زن را دارد خودش گرفتار جاهلیت مدرن است و عملاً زن در این فرهنگ به بردگی گرفته شده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha