پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گردهمایی

حوزه/گردهمایی تأثیر اندیشه امام خمینی(ره) در بیداری امت اسلامی در شهرستان فاروج با حضور دو تن از علمای شیعه و سنی کشور لبنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، گردهمایی تأثیر اندیشه امام خمینی(ره) در بیداری امت اسلامی، پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه محمودیه شهرستان فاروج با حضور دو تن از علمای شیعه و سنی کشور لبنان و جمعی از طلاب این مدرسه برگزار شد.

شیخ حمد فائز محمد از علمای شیعه لبنان در این گردهمایی به نقش علمای شیعه و سنی در اتحاد و وحدت اسلامی پرداخت و گفت: اشتراک و وحدت مسلمانان، آرمان ماست و مقاومت و پیروزی امت اسلامی با همین اتحاد به دست می‌آید.

شیخ جمال‌الدین شبیب یکی دیگر از علمای سنی لبنان حاضر در این گردهمایی نیز با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای اختلاف‌افکنی بین ملت‌های مسلمان، اظهار داشت: مهم‌ترین نیاز امروز جامعه اسلامی، هم‌گرائی با محوریت اشتراکات است.

امام‌جمعه فاروج نیز در این مراسم با اشاره به نقش ممتاز انقلاب اسلامی در امیدواری ملت‌های مسلمان به پیروزی، گفت: همراهی همه ملت‌های مسلمان، منجر به شکست‌ناپذیری اسلامی در مقابل دشمنان می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده با تأکید بر اینکه وحدت مسلمانان باعث عزت و سعادت آنان در سطح جهان می‌شود، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم مسلمانان را توصیه به وحدت کرده و از تفرقه بر حذر داشته است.

وی اظهار داشت: تمام تلاش دشمنان برهم زدن اتحاد و همدلی بین مسلمانان و ایجاد نفاق و چنددستگی بین جوامع اسلامی است تا بتوانند برنامه‌های خود را پیش ببرند.
امام‌جمعه فاروج افزود: رسول اکرم (ص) پیام‌آور صلح و دوستی است که برای ریشه‌کن کردن جهالت و از بین رفتن تفرقه تلاش زیادی کرد و وحدت را بین مسلمانان بنا نهاد.

وی خاطرنشان کرد: امروز وحدت میان مذاهب اسلامی یک اصل ملی و نقشه راه است که باید همه مسلمانان جهان بر مبنای آن حرکت کنند.

بر پایه این گزارش، در گردهمایی تأثیر اندیشه امام خمینی(ره) در بیداری امت اسلامی در شهرستان فاروج بر وحدت و مقاومت اسلامی تأکید شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha