جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه در همایش تکریم از روحانیون اهل سنت شهرستان پاوه

حوزه/ در سال ۱۳۵۹ مقامات بلند پایه آمریکا در عربستان نشستی داشتند که تصمیم و خروجی آن نشست، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی برای مقابله با انقلاب اسلامی بود و نتایج آن نشست را امروز در سوریه، یمن و عراق می بینیم که قرار بود ایران هم امروز همانند آنها گرفتار شود، اما با ایثار گری ملت امروز ایران درگیر این مشکلات نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه،  آیت الله مصطفی علما، روز دوشنبه در همایش تکریم روحانیون که توسط تیپ انصار الرسول(ص) کرمانشاه، در شهرستان پاوه  برگزار شد، گفت: دشمنان اسلام از همان آغاز شکل گیری اسلام در تکاپوی ضربه زدن به اسلام و مسلمین بوده و هستند و حفظ مردم از توطئه های آنان بر عهده روحانیون است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان این که پیامبر (ص) در احادیث مختلفی  سفارش کرده اند که همواره با فقه و بصیرت به موضوعات نگاه شود، افزود: فقه به معنای این است که همه چیز را با دقت  و آینده نگری ببینیم تا  دچار گرفتاری نشویم.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) می فرمودند که من برای هر حرف یا اقدامی  50 سال آینده را می بینم و بعد حرکت می کنم، لذا همه روحانیون باید اینگونه عمل کنند تا جامعه اسلامی گرفتار نشود.

 ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه نیز در این همایش، گفت: چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد که مردم اورامانات همانند مردم ایران سربلند از همه آزمایش های الهی و  مسائل و مشکلات ایجاد شده سربلند و رو سفید بیرون آمده اند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: در این چهل سال برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خون های زیادی نثار شده است و ایثارگری های بسیاری از سوی همه مردم  سبب حفظ ایران شده است.

وی گفت:  در سال 1359  مقامات بلند پایه آمریکا در عربستان نشستی داشتند که تصمیم و خروجی آن نشست، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود.

امام جمعه پاوه افزود: نتایج  آن نشست و تصمیات را امروز در سوریه، یمن و عراق می بینیم که قرار بود ایران هم امروز همانند آنها گرفتار باشد، اما با ایثار گری ها و هوشیاری ملت و به لطف الهی امروز ایران درگیر این مشکلات نیست.

وی گفت: امروز خطراتی کشور را تهدید می کند که می توان به بیکاری و پدیده های شوم اجتماعی  مانند اعتیاد ، طلاق و... اشاره کرد، لذا اگر توجه فوری به این موضوعات نشود کشور گرفتار مشکلات خطرناکی خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha