جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قادری رئیس نهضت اسلامی اهل سنت پاکستان

حوزه/ ثروت اعجاز قادری گفت: در پاکستان اقلیت‌های دینی در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و دراحوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آئین خود عمل می ‌کنند و هیچ مذهبی اجازه توهین به مذاهب دیگر نمی دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، ثروت اعجاز قادری رئیس نهضت اهل سنت پاکستان در واکنش به مداخله اتحادیه اروپا در محکومیت آسیه بی بی (زن مسیحی که به خاطر توهین به پیامبر اسلام (ص) توسط دادگاه عالی این کشور به اعدام محکوم شده) گفت: حکم اعدام آسیه بی بی با اثبات شدن توهین وی به پیامبر بوده و در پاکستان اقلیت‌های دینی در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می ‌کنند و هیچ مذهبی اجازه توهین به مذاهب دیگر نمی دهد.

او گفت: اگر اتحادیه اروپا در برابر انسانیت دلسوز است، چرا برای آزادی زن 86 ساله پاکستانی دکتر عافیه صدیقی که از چندین پیش سال در بند امریکا است، اقدامی انجام نمی دهد، آیا این قانون ها فقط برای مصونیت یهودیان و مسیحیان و توهین به مسلمانان است؟

او در پایان گفت: همین اتحادیه اروپا است که به عاملان اصلی کشتار مردم کشورهایی مانند فلسطین، میانمار و کشمیر جایزه نوبل می دهد و برای کشتار زنان و بچه های بی گناه مسلمانان تشویق می کند، در حالی که اسلام دین امنیت و صلح است و کشتار بی گناهان را محکوم می کند.

گفتنی است در سال ۲۰۰۹ یک زن مسیحی پاکستانی به نام ‘آسیه نورین’ معروف به ‘آسیه بی بی’ به اتهام توهین به مقدسات اسلامی بازداشت شد و در سال ۲۰۱۰ محکوم به اعدام شد، اما این حکم جنجال برانگیز به دلیل اعتراض های گسترده داخلی و جهانی، تا به امروز اجرا نشده و توهین به مقدسات اسلامی در پاکستان همواره با واکنش های شدید همراه بوده و بسیاری از گروه های مذهبی پاکستان، خواستار اشد مجازات برای کسانی هستند که مرتکب توهین به مقدسات می شوند.

گفته می شود سیاستمدار پاکستانی بنام سلمان تاثیر (فرماندار پنجاب) که می‌ خواست در حمایت از او و نجات ‌دادنش از اعدام تلاش کند به دست (محافظ خود) که از افراطیون مسلمان بود کشته شدند.

و از سوی دیگر قاتل سلمان  در سال 2011 راولپندی در نزدیکی اسلام‌آباد اعدام شد.

ضارب سلمان تاثیر گفته بود که وی این اقدام را در واکنش به مواضع فرماندار پنجاب در قبال قانون ضد کفرگویی موسوم به "توهین رسالت" انجام داده است. او گفته بود که "وظیفه دینی‌اش" بوده تا این اقدام را انجام دهد.

آقای تاثیر از جمله معدود سیاستمداران پاکستانی بود که آشکارا در مخالف با این قانون سخن می‌گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha