شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها برای صلح در اتریش

حوزه/ صبح امروز نشست بین المللی "گفت‌وگوی ادیان برای صلح" در شهر وین پایتخت اتریش و با مشارکت علما و شخصیت های اسلامی و مسیحی لبنان آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، صبح امروز نشست بین المللی گفت‌وگوی ادیان برای صلح در شهر وین پایتخت اتریش آغاز به کار کرد.

در این نشست علما و شخصیت های اسلامی و مسیحی همچون شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان، شیخ محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر و اسقف بشاره پتروس الراعی اسقف اعظم کلیسای مارونی لبنان و نمایندگان سایر طوایف لبنان شرکت داشتند.

شیخ دریان در این نشست گفت: وحدت ملی میان مسلمانان و مسیحیان لبنان تمام راه‌های نفوذ و تفرقه افکنی را بر دشمنان افراط گرا بست و علاوه بر این لبنان با تکیه بر این وحدت توانست میزبان آوارگان جنگ در کشورهای همسایه نیز باشد تا قرص نان خود را آنان سهیم شویم.

وی افزود: تجربه سخت و دردناک پیشین در لبنان به مسلمانان و مسیحیان آموخت که همان گونه که تمدن خود را با هم و در کنار هم ساختیم، اکنون نیز باید در کنار هم باشیم و اینکه ما می توانیم آینده را نیز باهم بسازیم و این آینده بهتر در سایه وحدت و همبستگی، برای ما ایجاد می شود.

شیخ دریان خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده که دفاع از کرامت انسان و حقوق و آزادی ها برای تمام انسان ها باید به صورت مساوی حفظ و تامین شود زیرا تمام انسان ها اعضاء یک خانواده هستند و ما نمی توانیم در رفاه باشیم، اما همسایگان ما در نگرانی و ناراحتی باشند.

مفتی لبنان تاکید کرد: ما باید برای ساختن آینده روشن و مطلوب، ابتدا دست به دست هم حال و حاضر خودرا بسازیم و برای ساختن حال خود نیز باید مقوله اقلیت و اکثریت را از بین ببریم و به جای آن مفهوم شهروندی را حاکم کنیم تا همه در حقوق و تکالیف باهم برابر باشند و آزادی ها از جمله آزادی دینی محترم شمرده شود.

وی ادامه داد: افراط‌گرایی مانند یک غده سرطانی این که به سرعت منتشر می‌شود و اگر آن را از آغاز برنداریم هر روز با توحش بیشتر منتشر می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha