پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان مهاجر بنگلادیش

حوزه/ تحت فشار یک گروه افراطی هندو، دولت هند قصد دارد که ۳۴ درصد مردم مسلمان ساکن یکی از ایالات این کشور که متهم به بنگلادشی و مهاجر بودن هستند را از کشور اخراج کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، تحت فشار یک گروه افراطی هندو، دولت هند قصد دارد که 34 درصد مردم مسلمان ساکن یکی از ایالات این کشور واقع در منتهای شمال شرقی که متهم به بنگلادشی و مهاجر بودن هستند را از کشور اخراج کند.

برای این امر ابتدا باید دولت حق رای دهی را از مردم این منطقه سلب کند و "رنجیب داس" رئیس حزب دولت  هم این کار را تائید کرده است.

 طبق این گزارش 34 درصد ساکنین این منطقه مسلمان هستند و اکثریت‌شان از نسل بنگالی و پناهندگان بنگلادش هستند که از 100 سال بیش در این منطقه زندگی می کنند، مردم این منطقه بیشترشان فقیر، بی سواد و کشاورز هستند و از چندین سال پیش کمیسیون انتخاباتی هند به علت عدم اثبات هویت، رای شان را «رای مشکوک نامیده» است.

طبق آمار دولت هند اعلام کرده بود که پانصد هزار نفر واجد شرائط برای رای و یک میلیون و پانصد هزار کودک در این منطقه زندگی می کند که در آینده تعدادشان به 2 میلیون مسلمان خواهد رسید.

برای دریافت شناسنامه هندی لیستی از واجدین شرایط در حال تهیه است که تائید شهروندی یا اخراج از کشور به این لیست منحصر است و از طرف مسئولان این کشور اعلام شده که شناسنامه هندی به افرادی تعلق می گیرد که نامشان در لیست «رای مشکوک» نباشد.

از سوی دیگر دولت آمادگی کامل را برای دستگیری اخراج کنندگان مسلمانان این منطقه دارد و برای نگهداری بعد از دستگیری زمینی را هم اختصاص داده و زندان های منطقه جورهت، دبروگره، گوالپاره، سلچرو تیج پور را هم برای این امر آماده کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha