جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین «مسجد سبز» اروپا تا پایان سال ۲۰۱۸ آغاز به کار می کند.

حوزه/تیم سازنده نخستین اکو-مسجد در اروپا اعلام کرده که کار ساخت و ساز این پروژه ۲۴ میلیون یورویی، گران قیمت ترین مسجد در قاره اروپا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به اتمام رسیده و این مسجد قرار است در ماه نوامبر افتتاح شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از aboutislam، انتظار می رود نخستین اکو-مسجد در اروپا (سازگار با محیط زیست) تا پایان سال 2018 میلادی در کمبریج انگلستان آغاز به کار کند. هزینه ساخت این مسجد که گران قیمت ترین مسجد در قاره اروپا شناخته شده به 24 میلیون یورو خواهد رسید.

سارا دوکان دستیار ساخت این مسجد به خبرنگاران گفت: ما بسیار خوشحالیم که توانسته ایم روی چنین پروژه معتبر و منحصر به فردی کار کنیم.

وی افزود: ما بی صبرانه منتظریم که نتیجه تلاش وکوشش تیم را زمانی که مسجد در ماه نوامبر امسال افتتاح می شود ببینیم.

تیم وینتر مدیر مسجد بنیاد کمبریج نیز در این باره، گفت: روند ساخت این مسجد یک پروژه چند ملیتی بوده که شامل بسیاری از پیمانکاران و کارفرمایان می شود. و عده زیادی ما را در ایجاد این مسجد مورد حمایت قرار داده اند.

مسجد سبز

یک اکو-مسجد یا «مسجد سبز» به مسجدی گفته می شود که ساختمان آن در تمامی مراحل ساخت از جمله برنامه ریزی تا طراحی، ساخت و ساز، بهره برداری، مرمت و نگهداری، نوسازی و حتی تخریب به اشکال مختلف با محیط زیست سازگار باشد و به صورت مسئولانه انجام بگیرد.

فن آوری های جدید به طور مداوم در حال توسعه برای تکمیل روش های فعلی برای ایجاد ساختمان های سازگار با محیط زیست هستند. هدف مشترک ساخت سازه های زیست محیطی ایجاد فضایی است که تاثیر کلی کمتری بر محیط زیست و همچنین بر سلامت بشر در روی کره زمین بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha