پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
توطئه اسرائیل برای اشغال تدریجی زمین های فلسطینیان در کرانه باختری

حوزه/وزرای صهیونیستی به دنبال تصویب لایحه جدیدی هستند که براساس آن دادگاه های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری قادر تحویل زمین فلسطینیان به شهرک نشینان اسرائیلی ها باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، لایحه جدید پیشنهادی توسط وزرای رژیم صهیونیستی به گونه ای تنظیم شده که زمین های بیشتر ساکنان فلسطینی به مالکیت شهرک نشینان اسرائیلی در بیاید.

این لایحه به دادگاه های غیرقانونی صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی مجوز رسیدگی به مناقشات زمین در این منطقه فلسطینی نشین را می دهد و با تصویب این لایحه تنها دادگاه عالی اسرائیل نیست که  برای رسیدگی به اختلافات زمین می تواند حکم دهد. تغییرات پیشنهادی در قانون در حالی رخ داد که حکم دادگاه عالی اسرائیل از آنجایی که در معرض چشم جهانیان قرار داشت در چند مورد علیه شهرک نشینان صادرشد.   

به گفته ناظران، تحولات اخیر نشان می دهند که اسرائیل تلاش دارد حاکمیت خود را در سرزمین های اشغالی فلسطین گسترش دهد.

کارشناسان فلسطینی تغییرات پیشنهادی را بخشی از توطئه گسترده تر اشغال تدریجی تمامی فلسطین براس سلطه کامل اسرائیل بر این سرزمین ها می دانند.

نبیل شعث مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت: اسرائیل به دنبال یافتن راهی برای مشروع جلوه دادن حرکت هایش در کرانه باختری است. مانند اجرای قوانین دادگاه های محلی اسرائیلی در کرانه باختری برای شهرک نشینان صهیونیستی که عملا غیرقانونی و ناقض تمامی قوانین بین المللی و بیانیه های به تصویب رسیده است.

فلسطینی ها تغییرات پیشنهادی را بخشی از فرآیند گسترده تر تثبیت تدریجی می دانند که منجر به تسلط اسرائیل بر سرزمین اشغالی می شود. مردم فلسطین نگران هستند که اسرائیل با همکاری ایالات متحده، قطعه قطعه زمین هایشان را به اشغال دربیاورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha