پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلالی

حوزه/ حجت الاسلام جلالی با اشاره به ویژگی های حوزه انقلابی گفت: حوزویان انقلابی باید پاسخگوی شبهات مطرح شده از سوی حوزه سکولار باشند و فریب جدایی دین از سیاست را نخورند.

حجت الاسلام محسن جلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به تعریف حوزه انقلابی و ویژگی های آن، اظهار داشت: حوزه انقلابی حوزه ای آشنا با انقلاب اسلامی، متعهد، حامی و مدافع انقلاب است که دغدغه انقلابی دارد و پای آن ایستاده است.

وی با بیان اینکه حوزه انقلابی از ولایت فقیه، امام و رهبری حمایت کرده و به نیازهای نظام پاسخگو است، افزود: حوزه انقلابی ضد استکبار، آمریکا، انگلیس، اسرائیل، نظام سلطنتی و مخالف منافقین است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به عوامل انقلابی ماندن و انقلابی شدن حوزه علمیه، عنوان کرد: آشنایی با مبانی کلامی و فقهی انقلاب و نظام اسلامی، شناخت مبانی استکبار ستیزی، بصیرتی و آگاهی نسبت به مسائل زمان و شناخت فتنه ها، انحراف‌ها و توطئه ها از جمله عوامل انقلابی ماندن حوزه علمیه است.

وی با بیان اینکه حوزویان نباید فریب شعار جدایی دین از سیاست را بخورند، گفت: حوزه انقلابی و حوزویان انقلابی باید آگاه به زمان باشند و به شبهات حوزه سکولار و حوزه جدای از سیاست پاسخ دهند، مثلاً می گویند حوزویان نباید کاری به سیاست و حکومت داشته باشند، حوزویان باید این شبهات را پاسخ دهد و مخالفت خود را با حوزه سکولار تبیین کند.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: حوزویان از اندیشه ها و فرامین امام و رهبری پیروی کنند و در هر زمانی نگاهشان به سمت رهبری نظام باشد، نباید در مسائل مهم اجتهاد کنند، چراکه دستور دینی بر این است که در مسائل مهم اگر حاکم شرع، حکم داد، سایر مجتهدین باید تبعیت کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت های حوزه برای کمک به نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: حوزه می تواند در  دو محور جمهوریت و اسلامیت به نظام اسلامی کمک کند؛ حوزویان انقلابی می توانند بصیرت و آگاهی را به مردم انتقال داده و آنان را کنار انقلاب نگهدارند و بخش جمهوریت را تأمین کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای حوزویان اضافه کرد: از طرف دیگر حوزویان جنبه های اسلامی نظام را با حضورشان در نهادها و مراکز و جاهایی که نیاز به کارشناس دینی وجود دارد، بعد اسلامیت نظام را تضمین کنند و حافظ نظام اسلامی باشند.

وی با اشاره به چگونگی دروس حوزه انقلابی عنوان کرد: دروس باید به گونه ای باشد که حوزویان را با انقلاب آشنا ساخته و نیازهای زمان و انقلاب اسلامی به وسیله آن تأمین شود، این دروس باید بر اساس نظام ولایی، حکومت اسلامی و اصل ولایت فقیه تدوین شده تا بتوان مبانی نظام اسلامی را تبیین کند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha