جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جرایم اسلام هراسی در لندن در سال گذشته ۴۰% افزایش داشته اند

حوزه/آمار و ارقام منتشر شده توسط دفتر شهرداری لندن نشان داد که جرایم نفرت محور مرتبط با اسلام هراسی در این شهر در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، یک گزارش جدید منتشر شده نشان می دهد جرایم نفرت محور مرتبط با اسلام هراسی در سال گذشته در لندن 40% افزایش داشته است.

براساس آمار و ارقامی که توسط دفتر پلیس و جرایم شهرداری لندن، پایتخت انگلستان منتشر شده، 1 هزار و 678 جرم نفرت محور ضدمسلمانی در سال گذشته تا ژانویه 2018 گزارش شده اند که این رقم نسبت به 1 هزرا و 205 جرم سال قبل از آن افزایش 40 درصدی نشان می دهند.

به گفته پلیس جرایم نفرت محور شامل حملات فیزیکی، خسارت به اموال، زورگویی یا سوءاستفاده می باشند.

اسکاتلند یارد نیز هشدار داده است که این رقم گزارش شده، آمارهای واقعی را نشان نداده و جرایم در این شهر علیه مسلمانان بسیار بیشتر از ارقام گزارش شده است.

این در حالی است که صادق خان شهرادر لندن گفته بود که دفتر شهرداری با عاملان جرایم نفرت محور با مدارا برخورد نخواهد کرد.

وی افزود: لندن شهری است که ما تنوع جمعیتی را بزرگ داشته و به آن احترام می گذاریم. من از تمامی شهروندان لندن می خواهم با همدیگر یک دل و یکرنگ شده و پیام محکمی به جهانیان بفرستند که ما هرگز توسط کسانی که می خواهند سبک زندگی همزیستی ما را برهم زده و ما را متفرق سازند، از هم نخواهیم پاشید.

شخصیت های اسلامی و افسران پلیس بر این باور هستند که افزایش اسلام هراسی با حملات تروریستی در لاندن بریج و منچستر در سال گذشته مرتبط هستند. ایمان عطا، مدیر کمپین گروه ضداسلام هراسی «تل ماما» در سخنانی گفت: افزایش جرایم ضدمسلمانی تنش و حس ناامنی در جوامع اسلامی به وجود آورده است.

دیو استریگر، رئیس ستاد فرماندهی اسکاتلند یارد نیز گفت: ما شاهد افزایش مداوم در گزارش دهی تمامی جرایم متخلف، به ویژه جنایات نژادپرستانه و نفرت محور دینی هستیم.

وی افزود: علی رغم این افزایش مشاهده شده متاسفانه بسیاری از جرایم نفرت محور گزارش نمی شوند. هرچند لندن شهر متنوعی است اما بسیاری هنوز به حاشیه رانده می شوند، یا بدتر از آن با ارعاب و وحشت روبرو هستند و به خاطر نژاد، مذهب، ناتوانی جسمی یا جنسیت در اماکن مختلف به تبعیض دچار می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha