پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیشگامان طریق سعادت

حوزه/ حجت الاسلام مظفری، از اجرای طرح «پیشگامان طریق سعادت» با هدف معرفی علمای شاخص، در مساجد شهر کرمان خبر داد.

حجت الاسلام محمد علی مظفری، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) شهر کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان در رابطه با برنامههای فرهنگی در مساجد، گفت: در هدف گذاری برنامههای فرهنگی مساجد انتقال مبانی معارفی به مخاطبین جزو اصلی ترین اهداف میباشد که این موضوع تمامی برنامههای مسجد را تحت شعاع قرار میدهد.

وی افزود: دعاها و مناجاتی که در مساجد خوانده میشود برای انتقال معارف بلند بالایی است که از  فرازهای این دعاها برمیآید، حتی در عزاداریها و سخنرانیها نیز هدف انتقال مفاهیم ناب اسلام به مردم است.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: در کنار تمامی طرحهایی که در مساجد اجرا می شود، طرحهای کلی معارفی نیز وجود دارد که در سطح شهر و به صورت نوبتی میان مساجد مختلف برگزار میگردد. یکی از طرحهای کلی  معارفی طرح «پیشگامان طریق سعادت» است که سابقه برگزاری آن به تبریز و یزد بازمیگردد.

وی افزود: این طرح به معرفی و بحث در رابطه با سیره، سبک زندگی و روش اخلاقی علما میپردازد که با برنامهریزی صورت گرفته، قرار بر برگزاری آن در شهر کرمان گرفته شده که در طی آن تصمیم داریم در رابطه با علمای معاصر و شناخته شده میان عموم جلساتی در مساجد مختلف شهر کرمان برگزار کنیم.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) کرمان به اولین جلسه طرح پیشگامان طریق سعادت اشاره کرد و افزود: شب گذشته اولین جلسه از این طرح در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد که موضوع آن، بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت بود. دلیل انتخاب ایشان، درجه علمی، تقوای عملی و انس مردم با این عالم ربانی بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توکل بر خدا تصمیم داریم در بازههای زمانی شش ماهه، در مساجد سطح شهر به صورت نوبتی این طرح را در بزرگداشت علمایی چون شهید دستغیب، شهید باهنر و... برگزار کنیم. همچنین با برنامهریزیلازم، به معرفی علمای کرمان نیز بپردازیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha