جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 هم اندیشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در

حوزه/ دوره تربیت مربی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبانی نظری آن به مدت سه روز در شهر مقدس قم برگزار می شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری‌ها در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر، اظهارداشت: این دوره آموزشی به عنوان دوره های ضمن خدمت به مدت 24 ساعت از 12 لغایت 14 اسفند در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با همکاری مرکز آموزش های کاربردی حوزه برگزار خواهد شد.

علی رضا رحیمی افزود: شرکت کنندگان این دوره طلاب و فضلای حوزه علمیه شاغل در آموزش و پرورش یا اساتید دانشگاه فرهنگیان می باشند که بر حسب تعداد دانش آموز و مدارس هر استان، حداکثر 3 نفر و در مجموع 80 نفر  از استان های مختلف کشور می باشند که در این دوره آموزشی، تبلیغی و ترویجی حضور پیدا خواهند کرد.

این کارشناس علوم تعلیم و تربیت با اشاره به شرایط پذیرش حاضرین در این دوره ادامه داد: دارا بودن تحصیلات سطح 3 حوزه، شاغل رسمی در آموزش و پرورش و یا دانشگاه فرهنگیان، برخورداری از سوابق علمی و پژوهشی در عرصه تعلیم و تربیت، تدریس در دوره های ضمن خدمت و دارا بودن حداکثر  27 سال سابقه  از جمله شرایط پذیرش شرکت کنندگان در دوره بمی باشد.

وی به تببین موضوعات این دوره آموزشی پرداخت و گفت: «فلسفه تربیت در جمهوری  اسلامی»، « فلسفه تربیت رسمی و عمومی اسلامی »، « ره نامه تحول بنیادین، چرخش های سند تحول » از جمله موضوعات  قابل تدریس برای دانش پژوهان  این دوره می باشد.

رحیمی بیان داشت: در این دوره اساتید بنام، با تجربه و بعضا تدوین کنندگان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عهده دار تدریس  باشند که در نوع خود برای اولین بار در کشور به عنوان جزئی از برنامه های سالیانه ستاد همکاریها برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستادهمکاریها اظهارداشت: 5 استاد از جمله حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده، دکتر حسنی و دکتر نوید عهده دار تدریس دراین دوره می باشند.

وی ادامه داد: سند تحول بینادین آموزش و پرورش یک سند مادر می باشد و افرادی که در این دوره آموزش های لازم را پشت سر می گذارند به عنوان مربی آموزش سند تحول به منظور معرفی، تببین و پاسخ گویی به سوالات فرهنگیان، کارشناسان و مربیان آموزش و پرورش در استان های خود معرفی خواهند شد.

رحیمی تصریح کرد: هم افزایی، همکاری، تعامل، افزایش و تعمیق بین حوزه و آموزش و پرورش یکی دیگر از مهمترین اهداف و سیاست های برگزاری این دوره ها به عنوان جزئی از برنامه های سالانه ستاد همکاریها می باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha