پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از استان برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن ثبت نام کردند، گفت: گسترش و نهادینه سازی فرهنگ و تفکر قرآنی در جامعه از ضرورت هاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام منصور هاشمی، صبح سه شنبه در نشست خبری؛ اظهار کرد: در سال جاری برای نخستین بار متسابقین قرآنی برای شرکت در آزمون هزینه ای را پرداخت می کنند و این موضوع نشان می دهد که این آزمون یک مسابقه معمولی نیست.

وی افزود : 6 هزار و 700 نفر از استان برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن ثبت نام کردند که شهرستان نهبندان به نسبت جمعیت رتبه نخست را از لحاظ تعداد افراد ثبت نام شده در سطح استان دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: همکاری اوقاف و فرهنگ و ارشاد در برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم موجب شد تا یک گام به سمت فاصله گرفتن از فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه قرآن برداریم که بسیار مطلوب است.

حجت الاسلام هاشمی همچنین با اشاره به ثبت‌نام در چهل و یکمین آزمون قرآن اوقاف گفت: مرحله شهرستانی این آزمون در اردیبهشت و خرداد ۹۷ و مرحله استانی آن در مرداد و شهریور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته در چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف ۱۵ نفر از خراسان‌جنوبی به مرحله کشوری راه یافتند و دو رتبه کشوری در رشته اذان و مفاهیم داشتیم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه اوقاف سه مأموریت در حوزه بقاع متبرکه، موقوفات و قرآن به عهده دارد، گفت: همچنین خراسان جنوبی در حوزه موقوفات نیز جزء سه استان برتر کشور و اداره کل اوقاف خراسان جنوبی در حوزه بقاع متبرکه و حوزه قرآنی رتبه نخست را در کشور دارد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه اوقاف به صورت تخصصی بحث های قرآنی را دنبال می کند، افزود: خراسان جنوبی به واسطه تدین و اراده مردم به قرآن همواره رتبه های برتر کشور را داشته و بهتر است مسؤولان برای مسابقات قرآنی وقت بگذارند و با حضور در این جلسه قرآنی سبب دلگرمی جوانان و نوجوانان شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تفکر قرآنی در جامعه نهادینه شود و گسترش یابد، افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب در نشست قرآنی چهار ساعت برای قرائت قرآن وقت می گذارند تکلیف را برای سایر مسؤولان روشن می کند و ما باید تأسی از رهبری داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha