جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی - امام جمعه بابل

امام جمعه بابل با بیان این که ورزش ظرفیت مناسبی برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است، گفت: اگر یک جوان اوقات فراغت خود را با ورزش بگذارد به طور حتم از بسیاری از آسیب های احتمالی مصون خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، امروز در دیدار مدیر کل ورزش و جوانان مازندران بر توسعه سرانه فضای ورزشی، تکمیل پروژه های ورزشی و سالن های نیمه کاره این شهرستان تاکید کرد.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل در ادامه سخنان خود با بیان این که ورزش از جمله اموری است که از علایق هم فراتر رفته است، افزود: به موازات ساخت مساجد باید سالن های ورزشی نیز احداث شود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که ورزش سبب شادی  و جلوگیری از انحرافات اجتماعی در جوانان می شود، خاطرنشان کرد: هر چه در این عرصه سرمایه گذاری شود خروجی مناسبی برای جامعه در پی خواهد داشت.

امام جمعه بابل با بیان این که ورزش ظرفیت مناسبی برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است، گفت: اگر یک جوان اوقات فراغت خود را با ورزش بگذارد به حتم از بسیاری از آسیب های احتمالی مصون خواهد ماند.

وی همچنین جوانان ایران اسلامی را نسلی دیندار و انقلابی دانست و با بیان این که باید برای اوقات فراغت نسل جوان باید برنامه ریزی شود، تصریح کرد: نباید بگذاریم اوقات بیکاری جوانان به بطالت بگذرد.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که ورزش به عنوان عامل نشاط و شادابی باید بیشتر در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: امروز جامعه ما به ویژه نسل جوان نیازمند شادابی بیشتری هستند که این مسأله با ورزش تأمین می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ورزش ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎز ﺷﺎداﺑﯽ و ﻧﺸﺎط آﻧﮫﺎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ورزش ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺗﺎ ﻧﺴﻠﯽ ﺳﺮزﻧﺪه ﺑﺮای ﮐﺸﻮر ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

امام جمعه بابل ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗهذیب در ھﺮ اﻣﻮری ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻮن ﻋﻠﻢ و ورزش ﺑﺪون اﺧﻼق ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺨﺶ ﻧﺨﻮاھﺪ ﺑﻮد.

وی همچنین با تأکید بر این که موضوع معنویت و تربیت روح باید در کنار تربیت بدنی و ورزش مورد توجه قرار گیرد، گفت: ورزشکار حرفه‌ای باید از آرامش بالایی برخوردار باشد و در حوزه‌های مختلف اجتماعی مورد حمایت قرار گیرد.

حجت الاسلام روحانی همچنین با اشاره به این که با توسعه برنامه‌های فرهنگی در ورزش به یقین می توان شاهد بروز فرهنگ ناب اسلامی در بین جوانان شد، افزود: یکی از مهم ترین جنبه های تاثیر ورزش در افراد، رشد شخصیت در افراد است، به طوری که فعالیت های ورزشی نقش بسزایی در تحول و ارتقای شخصیت اجتماعی افراد جامعه بخصوص قشر نوجوان و جوان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha