پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی کارنامه جریان  مقاومت در سوریه

حوزه/ فرمانده سابق حفاظت ولی امر(عج) تصریح کرد: اقتدار روز افزون جریان مقاومت اسلامی در منطقه ، نظام سلطه را به شدت هراسان کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سردار مصطفی متولیان شب گذشته طی سخنانی در نشست تخصصی کارنامه جریان مقاومت در سوریه که به همت دانشگاه معارف اسلامی در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به این که انگلیس و به طور کلی استکبار و استعمار همواره به دنبال ایجاد تنش و درگیری در بین کشورهای اسلامی بوده، اظهار داشت: مسلم است که دشمنان اسلام و مسلمانان از دمیدن بر آتش اختلاف و درگیری بین امت اسلام می خواهند اهداف شوم خود را محقق ساخته و برنامه هایشان را به پیش ببرند اما متاسفانه برخی ها در داخل جهان اسلام نسبت به این مساله آگاهی و بصیرت لازم را ندارند.

وی افزود: امروز آن ها در لبنان و عراق و سوریه و مصر و یمن و بحرین و دیگر نقاط واقعاً برنامه جدی دارند و به خصوص علیه کشور ما همواره دست به توطئه و فتنه می زنند تا به خیال خود با ایجاد جنگ های فرقه ای و مذهبی و قومی، کشورهای اسلامی را دچار ناامنی بسازند و به این وسیله بتوانند کارهای خود را جلو ببرند.

متولیان همچنین گفت: تشکیل و قوت گیری جریان مقاومت اسلامی به خصوص حزب الله لبنان و این اواخر حشدالشعبی در عراق و سوریه ، باعث نگرانی و هراس شدید نظام سلطه شد و آن ها می خواهند که به هر طریقی که شده جریان مقاومت را از میان برداشته و یا آن را تضعیف کنند.

وی افزود: همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی مسایلی پیش آمد که دوران افول اسرائیل را آغاز کرد که نخستین حرکت تشکیل حزب الله لبنان بود و پس از فتح خرمشهر و اشغال لبنان از داخل کشور ما نیروهایی به فرماندهی سردار حاج احمد متوسلیان به لبنان اعزام شدند و حضور آن ها برکاتی در جهت تقویت جریان مقاومت لبنان داشت.

فرمانده سابق حفاظت ولی امر(عج) همچنین با اشاره به این که در طول چهار دهه اخیر ، تنها کشوری که در منطقه با ما رابطه خوب و مناسبی داشته، سوریه بوده است، گفت: آمریکایی ها و صهیونیست ها و کشورهای مرتجع عربی منطقه از همان ابتدا نسبت به اتحاد میان ایران و سوریه و حمایت این ها از جریان مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان خشمگین بودند؛ لذا با چیدن سناریوهایی همواره به دنبال ضربه زدن به این اتحاد و خط بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به لطف الهی و با وجود فتنه های پیچیده تکفیری ها، جریان مقاومت اسلامی قدرتمند است و در مقابل صهیونیست ها و حامیان آن ها در حال تضعیف بیش از پیش هستند و این ها به برکت ایمان به خدا و تاکید بر پایداری و مقاومت حاصل شده است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha