جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی کارنامه جریان  مقاومت در سوریه

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی گفت: جریان سلفی – تکفیری به دنبال استیلا بر جهان اسلام و مقابله با جریان تشیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، دکتر محمد هادی فلاح زاده شب گذشته طی سخنانی در نشست تخصصی کارنامه جریان مقاومت در سوریه که به همت دانشگاه معارف اسلامی در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با بیان این که امروز الگوی انقلاب اسلامی مهم ترین و اصلی ترین الگوی موجود در دنیای اسلام است، ابراز داشت: بعد از قضایای تروریست های تکفیری در منطقه شاهد هستیم که کشورهای ایران ، عراق، سوریه و لبنان بیش از پیش در کنار هم و در جبهه مقاومت اسلامی حضور دارند و همین مساله باعث ناراحتی شدید آمریکا و اسراییل و کشورهایی چون عربستان سعودی شده است.

وی افزود: البته جریان هایی مثل اخوان المسلمین نیز در جهان اسلام همچنان مطرح هستند، اما این ها فاقد جاذبه لازم برای الگودهی هستند کما این که بعد از ریاست جمهوری محمد مرسی در مصر، عملاً این ها به جهت نداشتن برنامه مناسب شکست خوردند.

این جامعه شناس خاطرنشان کرد: از آن سو جریان های وهابی و تکفیری نیز فقط چهره و وجهه اسلام را در دنیا مخدوش کرده اند و حال آن که به هیچ وجه در بین توده های امت اسلامی به غیر از معدودی، طرفدار ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی با بیان این که یک جریان باید دارای مبانی فکری و بینان گذار باشد و نیز پیروان و هواداران خاص خود را داشته باشد، گفت: اساساً برای شناخت دقیق جریان ها نخست باید شیوه فکری و روش آنها را بشناسیم، به عنوان مثال باید بدانیم سلفیت چگونه خود را به جریان اسلام تحمیل کرد و سپس برنامه های خود را به پیش بُرد.

وی همچنین با بیان این که خاستگاه و حامی اصلی داعش آل سعود است، گفت: جریان سلفی و تکفیری از جمله همین داعش به دنبال سلطه بر جهان اسلام و بلامنازع بودن است و می خواهد جریان تشیع را از مقابل خود بردارد و این ها در برخی کشورها از جمله در مالزی نگذاشتند که شیعه ترویج پیدا کند.

فلاح زاده در خاتمه یادآور شد: در واقع مشکل این ها و دنیای استکبار، انقلاب اسلامی ایران و پیام رهایی بخش آن است که خود ریشه در آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) دارد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha