جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست مجمع عمومی انجمن معرفت شناسی حوزه

حوزه/ رئیس انجمن معرفت شناسی حوزه از تکمیل طرح تک نگاره های علمی در زمینه معرفت شناسی در سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فیروزجایی چهارشنبه‌شب در مجمع عمومی انجمن معرفت‌شناختی حوزه در دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، بیان کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای در 9 ماه گذشته در این انجمن انجام‌شده است.

وی افزود: خوشبختانه کار خوبی تحت عنوان فرهنگ اصطلاحات معرفت‌شناسی در این انجمن در حال انجام است که مراحلی از ارزیابی آن انجام شد و در دست ارزیابی است که این کتاب نیز به سرانجام می‌رسد.

رئیس انجمن معرفت‌شناسی حوزه اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی در دست اجرا تفاهم‌نامه‌ای منعقدشده که در این زمینه با اساتید برای تدوین 12 تک‌نگاری در باب آرای معرفت‌شناسی غربی ازجمله دکارت، کانت، ویتکنشتاین، وبر و.... هماهنگی شده که قرارداد این تک‌نگاره‌ها در دست تدوین هستند.

وی اظهار کرد: این کتب تا نیمه سال آینده به چاپ خواهد رسید؛ تک‌نگاره‌های قبلی 40 صفحه‌ای بود که در این آثار بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فیروز جانی گفت: ازجمله طرح‌های در دست انجام و بسیار مهم این انجمن می‌توان به طرح نظام جامع موضوعات پژوهشی در قلمرو معرفت‌شناسی اشاره کرد که بنا داریم مجموعه مباحث معرفت‌شناختی را در قالب مسائل خرد و کلان انجام دهیم که اگر قرار به انجام کارهای پژوهشی شد، بدانند که دنبال چه موضوعاتی باید بروند؛ سیر مطالعاتی معرفت‌شناختی نیز انجام‌شده است.

رئیس انجمن معرفت‌شناسی حوزه اظهار کرد: جلسات هیئت‌مدیره در صورت وجود دستور جلسه تاکنون 16 جلسه اعم از عادی و فوق العاده برگزارشده است.

وی گفت: انجمن معرفت‌شناسی در دوره یک‌ساله داشته است که اصل انتخابات در دوره جدید یک سال شده، ولی در شروع فعالیت با تأخیر انجام‌شده است و در 9 ماهه نیز این کار را انجام دادیم.

رئیس انجمن معرفت‌شناسی حوزه اظهار کرد: خوشبختانه هیئت‌مدیره از طرح‌های اعضا حمایت می‌کند؛ تا جایی که ممکن است از اعضا برای پیشبرد فعالیت‌ها به‌خصوص تک‌نگاری‌هایی که در پیش داریم استفاده می‌کنیم.

وی گفت: با موضوعات زیادی مواجه می‌شویم که کمتر در جلسات چه مجمع عمومی و چه نشست‌های علمی و کارگاه‌ها کمتر شرکت می‌کنند وقتی دسترسی کم شود پیشنهاد کار هم کار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha