جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: جهان اسلام نیازمند هم‌افزایی، همگرایی، همسویی علمای جریان مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، صبح امروز در نشست با علمای شیعه و سنی لبنان، در بجنورد اظهار داشت: جهان اسلام نیازمند هم‌افزایی، همگرایی و همسویی علمای جریان مقاومت است.

وی افزود: آنچه به عنوان تجمع علمای مسلمین در لبنان به دستور امام راحل(ره) تشکیل شده، امروز نیاز به گسترش در تمامی جهان اسلام دارد تا در برابر دشمنی‌های استکبار جهانی علما و روحانیون به عنوان پرچم‌داران مبارزه با طاغوت بتوانند با انسجام و هماهنگی برنامه واحدی در مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان داشته باشند.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه شریفه لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ... گفت: در منطق قرآن ایمان به خدا و دوستی با دشمنان خدا با همدیگر جمع نمی‌شود و اگر برخی حکام اسلامی که متأسفانه به خاطر اغراض دنیوی و دل‌بستگی به قدرت با چشم‌های بسته به حقیقت متوسل به دشمنان اسلام شده‌اند، همین دست دوستی با استکبار مصیبت‌هایی را برای جهان اسلام به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه علما، بزرگان و سیاستمداران متعهد و انقلابی جهان اسلام باید نسبت به وضعیت مسلمانان مظلوم یمن، بحرین و میانمار احساس مسئولیت مضاعف کنند، اظهار داشت: کما اینکه علمای مقاومت در لبنان همانند شیخ احمدالزین، شیخ ناصر جبری و ... از علمای اهل سنت و علمایی از تشیع همانند سید حسن نصرالله، شهید سید عباس موسوی، شیخ عفیف و دیگر بزرگان با فهم مشترکی از اسلام و نیز درک درست از دشمن در پیروزی بر علیه اسرائیل و فتنه‌های مذهبی نقش‌آفرینی مؤثر و مفید دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: امروز نیاز به چاره‌اندیشی جدی علمای مسلمین که در راستای اهداف استکبارستیزی فعالیت دارند، نسبت به مسلمانانی که در اقصی نقاط عالم مورد ظلم قرار می‌گیرند، است.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha