پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

مدیر حوزه علمیه بوشهر از آغاز ثبت نام و پذیرش حوزه استان از ۱۲ اسفند خبر داد و گفت: حوزه علميه برادران استان بوشهر از واجدین شرايط براي تحصيل در دوره‌هاي بلند مدت و سفيران هدايت ثبت ‌نام می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران، از آغاز ثبت نام و پذیرش حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد و گفت: حوزه علميه برادران استان بوشهر از واجدین شرايط براي تحصيل در دوره‌هاي بلند مدت و سفيران هدايت ثبت ‌نام کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر زمان ثبت نام را 12 اسفند 96 تا 15 فروردین سال 97 عنوان کرد و اظهار داشت: افراد واجد شرایط می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی www.howzeh-qom.ir  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی شرايط عمومي داوطلبان را برخورداري از صلاحيت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولايت فقيه و نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ايران، تابعيت جمهوری اسلامي ايران، برخورداری از سلامت جسمي و روحی، موفقيت در آزمون ورودي و مصاحبه و نداشتن منع قانوني از نظر نظام وظيفه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین خدری شرايط اختصاصي دوره بلند مدت را قبولي حداقل پایه هشتم دوره اول آموزش متوسطه با حداكثر سن 18 سال(متولدين سال1379) عنوان کرد و گفت: مدت خدمت سربازی به حداكثر سن اضافه می ‌شود؛ همچنین داوطلبان دارای  مدرك  كارداني و بالاتر، نبايد در زمان ثبت نام، بيش از یک سال از تاريخ فراغت تحصيلی آنان گذشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به شرايط اختصاصی دوره پنج ساله سفيران هدايت پرداخت و خاطرنشان کرد: داشتن مدرك ديپلم یا پیش­دانشگاهی(متولدین سال 1377)، تعهد تحصيل تمام وقت در طول دوره و تعهد خدمت تبليغی(5 سال) در مناطق مورد نياز از جمله این شرایط است.

وی افزود: حافظان ‌حداقل يك ‌ششم قرآن کریم يا نهج‌‌البلاغه، خانواده های محترم شهدا ، فرزندان‌‌ جانبازان،آزادگان ، و داوطلبان مناطق محروم، از امتیاز برخوردارخواهند بود.    

حجت الاسلام والمسلمین خدری اضافه کرد: حافظان كل ­قرآن كريم، آزمون كتبي ندارند و قبولي آنان  براساس ‌معدل ‌كل آخرين‌ مدرك ‌تحصيلي و مصاحبه مي باشد.

مدیر حوزه علمیه استان با بیان این که در استان بوشهر تعداد هشت مدرسه علمیه در شهرستان های بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، دیر و کنگان فعال است، اظهار داشت: از این تعداد شش مدرسه بلند مدت و دو مدرسه سفیران هدایت است.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد 650 طلبه برادر در این مدارس هشت گانه تحصیل می کنند و بیش از 120 استاد تمام وقت و پاره وقت عهده دار تدریس این طلاب هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha