سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مهدی ارتقایی معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان

حوزه/ حجت الاسلام ارتقایی گفت: در هر هفته، یک مبلغ توانمند با راهبردهای تبلیغی نوین در خوابگاه دانشجویی حضور یافته و بعد از طرح مباحث اعتقادی و سیاسی به شکل چهره به چهره، به مسائل و مشکلات روز پرداخته و در آخر هم به سؤالات و شبهات دانشجویی، پیرامون مباحث اعتقادی، معرفتی و سیاسی پاسخ داده خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی، معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان و رئیس موسسه تبلیغی سراج  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، با اشاره به اجرای طرح تبلیغی «حلقه های نور»، گفت: با توجه به رسالت ذاتی روحانیت در استفاده از تمامی ظرفیت های تبلیغی در اجتماعات، به ویژه ظرفیت های جوان و نوجوان که همواره مورد هجمه های تبلیغی دشمن است، مبلغان را بر آن می دارد تا از تمام بستر ها و ظرفیت های پیش رو غفلت نورزند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرماید «امروز تبلیغ دین با شیوه معمول و سنتی روحانیت، همان اعتبار و تاثیری را دارد که چهل، پنجاه سال پیش داشت، معتقدم جلسه ‏ای که یک روحانی بنشیند و عده ‏ای رو به روی او قرار گیرند و او با آنها حرف بزند، همچنان جایش در کل تبلیغات مدرن امروزی خالی است، ما این را نداریم، این با تلویزیون هم امکانپذیر نیست».

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان گفت: طرح تبلیغی «حلقه های نور» یکی از برنامه های تبلیغی ویژه مبلغان همدانی در دانشگاه است و خوابگاه های دانشجویی که بستر آماده ای از جوانان و دانشجویان است، کار چهره به چهره و ارتباط نزدیک را می طلبد.

رئیس موسسه تبلیغی سراج همدان در ادامه افزود: در سال های گذشته در برخی مراکز علمی و دانشکده ها طرح «مطلع» به شکل محدود و ابتدایی انجام شده و در حال حاضر با الهام گرفتن از تجربه تبلیغی سابق در این بستر، طرح پیش رو تدوین گردیده است.

حجت الاسلام ارتقایی گفت: طرح تبلیغی «حلقه های نور» با اهداف بلند مدت شناسایی و جذب نیرو های توانمند و مستعد در حوزه های مختلف فرهنگی، تربیت مربی و نیرو های تربیتی و مدیریت فرهنگی در عرصه های تاثیرگذاری فرهنگی، بکارگیری از افراد تربیت یافته در ظرفیت ها و بستر های مورد نیاز فرهنگی در دانشگاه های همدان در حال اجرایی شدن است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف کوتاه مدت این طرح تبلیغی خاطرنشان کرد: القاء فرهنگ ناب اسلامی در قالب حلقه های انس، آشنایی و ارتباط نزدیک دانشجویان با روحانیت و طلاب، ایجاد تنوع در نحوه تبلیغ دینی در نگاه دانشجویان جوان، ایجاد روحیه تبلیغی در دانشجویان جهت انتقال معلومات به سایر دانشجویان از اهداف کوتاه مدت این طرح تبلیغی به شمار می رود.

رئیس موسسه تبلیغی سراج همدان در پایان گفت: در هر هفته، یک مبلغ توانمند با راهبردهای تبلیغی نوین در خوابگاه دانشجویی حضور یافته و بعد از طرح مباحث اعتقادی و سیاسی به شکل چهره به چهره، به مسائل و مشکلات روز پرداخته و در آخر هم به سؤالات و شبهات دانشجویی، پیرامون مباحث اعتقادی، معرفتی و سیاسی پاسخ داده خواهد شد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha