جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان روهینگیا جنبشی در مقابل بازگشت به میانمار قبل از به رسمیت شناختن سازماندهی می کنند.

حوزه/ مسلمانان آواره روهینگیا خواستار به رسمیت شناخته شدن مسلمانان در میانمار شدند و با به راه انداختن یک پویش اعلام کردند تا زمان دست یابی به این خواسته خود به میانمار بازنخوهند گشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ مسلمانان آواره روهینگیا که در اردوگاه‌های بنگلادش پناهنده هستند، با به راه انداختن یک پویش خواستار این شدند تا زمانی که مسلمانان در میانمار به رسمیت شناخته نشده اند هیچ مسلمانی به این کشور بازنگردد.

این جنبش باتوجه به توافقات انجام شده ابتدایی میان کشورهای میانمار و بنگلادش مبنی بر بازگرداندن آورگان روهینگیا به میانمار آغاز شده است.

اقلیت روهینگیا این نگرانی شدید را دارند که در صورت به رسمیت شناخته نشدن آنها به عنوان شهروند میانمار هدف حملات نیروهای امنیتی قرار خواهند گرفت.

محمد آلال یکی از آورگان روهینگیا که به همراه والدین و اعضای دیگر خانواداش در اردوگاه پوتکالونگ بنگلادش ساکن است در باره نگرانی خود گفت: یک شب شایعه شد که ارتش برای بازگرداندن اجباری ما به اردوگاه خواهد آمد، در آن شب جوانان روهینگیا در نوبت های مختلف در اطراف اردوگاه نگهبانی می دادند.

مسلمانان روهینگیا می گویند: ما اخبار مذاکرات میان مقامات میانمار و بنگلادش را دنبال می کنیم و سعی می کنیم اخبار جدید و به روز در مورد بازگشت خود را دنبال کنیم، ما بدون شک به دنبال بازگشت به سرزمین مادری خود هستیم، اما نه قبل از آن که مقامات میانمار ما را به عنوان شهروندان این کشور به رسمیت بشناسند.

گروه‌هایی از آورگان روهینگیا طی سازماندهی جنبشی با تنظیم درخواست و نامه ای و ارسال آن به نهادها و سازمان های بین المللی خواستار پذیرفته شدن حقوق اصلی خود و بازگشت امن به مناطق خود شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha