پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر حاجی ده آبادی

حوزه/اهتمام به تربیت نخبگان و ممتازان یکی از شاخص های مهم مراکز آموزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حاجی ده آبادی در مراسم تجلیل از  ممتازین موسسه آموزش عالی علوم انسانی، کشف نخبگان و ممتازان و سرمایه‌گذاری ویژه روی آنان را از رسالت‌های اساسی مجموعه‌های آموزشی برشمرد و ابراز داشت: تحولاتی که در سال‌های اخیر به همت مدیران موسسه آموزش عالی علوم انسانی در امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... شاهد آن هستیم، بستر مناسبی را برای رشد و شکوفایی طلاب موسسه فراهم آورده است.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم انسانی، از موسسه آموزش علوم انسانی به‌عنوان یک ستاد میانی یادکرد و ابراز داشت: موسسه علوم انسانی به‌عنوان صف حامی مراکز جامعه المصطفی در خارج کشور شناسایی‌شده است و در سال آینده، با فعال شدن مقطع کارشناسی، زمینه مناسبی برای تدریس نخبگان و ممتازان در موسسه پدید خواهد آمد.

حاجی ده آبادی، با اشاره به برنامه‌های ویژه موسسه علوم انسانی برای رشد و تربیت نخبگان و ممتازین، اظهار داشت: تربیت قطب‌های اخلاقی برای جوامع یکی از برنامه‌های فرهنگی موسسه است که در آینده نزدیک دنبال خواهد شد و قطعاً موفقیت بزرگی را در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر در هم تنیدگی شاخص‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر، افزود: به دنبال آن هستیم تا شاخص‌هایی را برای رشد و ارتقای بیشتر فرهنگی و تربیتی دانش‌پژوهان موسسه آموزش عالی علوم انسانی تهیه و معرفی نماییم.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم انسانی، در بخش بعدی سخنان خود به بیان معیارهای نخبگی و ممتازی علمی از منظر ائمه(علیهم‌السلام) پرداخت و گفت: در فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) شاخص‌های فراوانی برای نخبگان تعریف‌شده است. امام علی(ع) می‌فرماید هرگاه علم فردی زیاد شود، ادب و خشیتش در برابر خدا افزون می‌گردد . دانش‌پژوهی که از مقطعی به مقطع بالاتر وارد می‌شود، رشد علمی او باید در افزایش ادب، رفتار و گفتارش مشهود باشد.

وی افزود: اگر نتیجه علم، تکبر، غرور و فخرفروشی شد، قطعاً آنچه تحصیل شده است جز سلسله بنیان‌های شیطانی نیست. امام صادق(ع) می‌فرمایند علم هر شخص در رفتار صالح، گفتار با ترکیه و تجلی تقوا در رفتار مشخص می‌گردد نه‌فقط در کلام و مناظره‌های علمی.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم انسانی، در پایان با تقدیر از خانواده‌های نخبگان و ممتازان این موسسه که در مراسم حضور داشتند، یادآور شد: بخش مهمی از موفقیت نخبگان و ممتازان به ایثار خانواده‌های آنان بازمی‌گردد که برای قدردانی از این همراهی، امسال از خانواده‌های طلاب نخبه و ممتاز برای حضور در مراسم دعوت به عمل آمد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، معاون آموزش موسسه علوم انسانی، به بیان گزارشی از وضعیت طلاب نخبه و ممتاز این موسسه پرداخت و گفت: دانش‌پژوهان موسسه آموزش عالی علوم انسانی، در شرایط خوبی ازلحاظ نخبگی و امتیازات علمی و تربیتی قرار دارند و اگر به برخی از نکات آموزشی و پژوهشی توجه بیشتری داشته باشند، شاهد ارتقای زیادی در این بخش خواهیم بود.

حجت‌الاسلام برزو، با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری تحصیلی به‌منظور نزدیک نمودن شمار نخبگان  و ممتازان شناسایی‌شده موسسه آموزش عالی علوم انسانی به آمار واقعی، ابراز داشت: پایش دائمی فعالیت‌های ممتازان و نخبگان برای ارتقای رتبه علمی و پژوهشی در دستور کار قرار دارد و به‌زودی نرم‌افزاری برای این منظور طراحی خواهد شد.

شایان‌ذکر است: در پایان مراسم، از 6 نخبه و 33 ممتاز  موسسه آموزش عالی علوم انسانی، با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha