پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی از کتاب به عنوان درمان برخی امراض روحی و جایگزین مسکّن ها یاد کرد و گفت: در زندگی بزرگان علم، مطالعه نقش اساسی داشته است به طوری که ساعت های زیادی از شبانه روز را صرف مطالعه می کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، در دومین جشنواره استانی «کتاب یار» اظهار کرد: علم و پژوهش به عنوان یکی از نیازهای انسان برای پیشرفت و تولید علم به شمار می رود.

وی افزود: یکی از راه های تولید علم، مطالعه آثار پژوهشگران در طول تاریخ  است و پیشرفت های علمی همه در پناه علم و دانش و بهره مندی از آثار گذشتگان است، لذا مکتوب کردن علم در قالب کتاب یکی از راههای ماندگاری علم است و هیچ نوشته ای به اندازه کتاب کارآیی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با ابراز تأسف ازغفلت جوانان نسبت به کتاب، با طرح این سؤال که «آیا زندگی ما دارای برنامه است؟ ادامه داد: آیا در برنامه زندگی خود ساعتی را برای مطالعه کتاب غیر درسی قرار داده ایم؟ زیرا کتب درسی به صورت اجباری و آموزشی مطالعه می شود.

وی یکی از مصادیق و الگوهای مطالعه را رهبر معظم انقلاب نام برد و گفت: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای  با سطح وسیعی از کارهای علمی و اجرایی، بسیاری از کتب را مطالعه کرده و حتی در مقدمه آن تقریر هم نوشته اند ولی ما نام آن کتاب ها را هم نشنیده ایم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: جوانان که نیروی جسمانی بیشتر و وقت بیشتری برای مطالعه دارند، در برنامه زندگی خود ساعتی را برای مطالعه به عنوان یک ضرورت قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی از کتاب به عنوان درمان برخی امراض روحی و جایگزین مسکّن ها یاد کرد و افزود: در زندگی بزرگان علم، مطالعه نقش اساسی داشته است به طوری که ساعت های زیادی از شبانه روز را صرف مطالعه می کردند و شبها تا صبح آنقدر غرق در مطالعه بودند که طلوع فجر را متوجه نمی شدند.

وی ابراز کرد: برخی بزرگان معتقد بودند که لحظه کشف علم و مطالعه و علم اموزی از قصر پادشاهان و زرق و برق آن لذت بخش تر است .

سخنران این مراسم به بانوان طلبه توصیه کرد: تا فرصت جوانی و تحصیل علم را در دست دارید برای زندگی خود برنامه مطالعه هدفمند و بر اساس علاقه خود تدوین کنید و کتبی که جامعه و خودمان به آن نیازمندیم مطالعه کنیم زیرا مطالعه و افزایش علم دل انسان را نورانی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر تأکید کرد: طلاب مطالب جالب علمی و شنیده های علمی را به صورت خلاصه حتی با ذکر منبع و صفحه آن جمع آوری کنند تا در صورت لزوم بتوانند برای خود یاداوری و یا در اختیار دیگران قرار دهند.

وی یکی از آثار مطالعه داستان های قرآنی را شناخت پروردگار و تقوای الهی بیان کرد و گفت: امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند هر کس از خدا بترسد همه اشیا از او می ترسند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد طلاب را به تقوای الهی و ترس از خداوند دعوت کرد و افزود: مطالعات کتبی که ما را به خدا وصل کند در برنامه مطالعاتی خود قرار دهیم و خواهیم دید که هیچ لذتی بالاتر از انس با خدا نخواهد بود.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha