چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح محراب در ۲۳ مدرسه علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع رابطان تهذیب مدارس علمیه استان از اجرای طرح «محراب» در 23 مدرسه علمیه استان خبر داد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، با بیان این که این برنامه مربوط به طرح جامع تربیتی است، افزود: در این طرح از اساتید اعزامی مرکز تخصصی نماز بهره گرفته می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این طرح از 12 تا 14 اسفند به مدت سه روز در مدارس علمیه برگزار خواهد شد، بیان داشت: این اساتید به صورت کارگاهی و به مدت سه ساعت در هر مدرسه به تبیین و تشریح این طرح می پردازند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این طرح اسرار نماز، نقش آن در رشد و تعالی انسان، ویژگی های نماز قرآنی و راه های تکمیل نماز مطرح می شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم اجرای این طرح در تقویت فرهنگ نماز و نماز خوانی در میان طلاب کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این که اهمیت و جایگاه نماز در آموز های دین ضرورت اجرای این طرح در مدارس علمیه بیشتر کرده است، بیان داشت: طرح محراب با هدف ارتقای سطح آشنایی طلاب نسبت به معارف نماز در مدارس علمیه استان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که آشنایی طلاب با معارف دین بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت معارف الهی در جامعه بهره گرفته شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید توان علمی و مهارتی خود را در مسائل مختلف به ویژه فرهنگ نماز تقویت کنند، تصریح کرد: یک طلبه به عنوان مبلغ دین باید در جهت ترویج و گسترش آموزه های دین اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی با بیان این که یکی از وظایف حوزویان ارائه آموخته های علمی خود به جامعه است، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید معارف اسلامی را به خوبی بیاموزد تا بتواند آن را به جامعه عرضه کند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در طرح محراب از کتبی با موضوع نماز برای تبیین موضوع نماز بهره گرفته می شود، تصریح کرد: کتاب‌های اهدا شده دارای موضوعات اسرار، آثار، آداب نماز و خانواده بوده و در رشد علمی و افزایش انس با نماز موثر است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که نماز یکی از ابزارهای کارآمد در جهت رشد و تعالی جامعه است، خاطرنشان کرد: نماز به عنوان زیربنای عبودیت و بندگی راهی مناسب برای رسیدن جامعه به رستگاری است.

وی با بیان این که نماز بهترین وسیله برای برقراری ارتباط با خداوند متعال است، تصریح کرد: انسانی که از خواندن نماز دور می شود، به حتم از رحمت و توجه خاصه خداوند متعال نیز محروم خواهد ماند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که اقامه نماز تأمین کننده سلامت جسمی و روحی انسان خواهد بود، بیان داشت: سرچشمه بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی در زندگی اقامه نماز است که سبک شمردن آن خسران دنیوی و اخروی بسیاری برای انسان خواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که با ترویج فرهنگ نماز در جامعه می توان از بسیاری از مشکلات احتمالی اجتماعی و فرهنگی که امروز با آن مواجه هستیم جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: انسان با نماز به سعادت حقیقی دست خواهد یافت و هیچ گاه شیطان در او نفوذ نخواهد کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha