جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جواد رفیعی - معاونت پژوهش

حوزه/ مدیر کل امور پژوهشی حوزه های علمیه گفت: در کمیسیون نشریات حوزوی به شاخص های بومی حوزه توجه ویژه ای صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین جواد رفیعی، چهارشنبه شب طی سخنانی در هفتمین نشست مدیران مسئول و سردبیران نشریات علمی حوزوی که در سالن همایش نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها برگزار شد، به عنوان دبیر کمیسیون نشریات علمی حوزه به ارایه گزارشی از فعالیت های این کمیسیون پرداخت و گفت: کمیسیون نشریات حوزوی از سال 87 کار خود را آغاز کرده و طی این مدت 64 جلسه و 515 مصوبه داشته است.

وی افزود: تدوین آیین نامه ها و ضوابط علمی و قانونی اعطا و سلب امتیاز علمی ، ارزیابی و نظارت بر نشریات، از جمله مهم ترین وظایفه کمیسیون نشریات است

دبیر کمیسیون نشریات علمی حوزه همچنین در ادامه به بیان تعاریف و ویژگی های نشریات علمی و پژوهشی و نیز علمی – ترویجی در حوزه پرداخت و گفت: در حال حاضر 34 نشریه علمی و پژوهشی و نیز 21 نشریه علمی و ترویجی در حوزه وجود دارد که در این کمیسیون امتیاز و رتبه علمی خود را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در کمیسیون نشریات حوزوی ، 10 نشریه در نوبت بررسی قرار دارند ، ضمن آن که 20 نشریه در مرحله تمدید و 3 نشریه نیز در نوبت ارتقا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بیان داشت: ما در بررسی ها و ارزیابی ها در این کمیسیون به نظرات داوران احترام گذاشته و از آن جا که همه متخصص رشته های خود هستند نظر و رای آن ها مورد تایید است و تنها در موارد محدودی ممکن است در کمیسیون تجدیدنظرهایی در اعطای رتبه علمی صورت بگیرد.

وی با بیان این که در کمیسیون نشریات حوزوی، تلاش شده که شاخص های بومی حوزه و شان حوزوی به خوبی رعایت شود، گفت: امکان تبدیل رتبه نشریه از ترویجی – علمی به علمی و پژوهشی و بالعکس وجود دارد و این مساله یکی از تمایزات کمیسیون نشریات علمی حوزه با کمیسیون مشابه در وزارت علوم است، ضمن آن که ما سامانه رایگان در اختیار نشریات دارای رتبه قرار می دهیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha