پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام مقیمی

حوزه/ دبیر جشنواره مقالات علمی حوزه گفت: در ارزیابی و داوری آثار به اصل نوآوری و خلاقیت کتب و مقالات علمی حوزه توجه ویژه ای صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، چهارشنبه شب طی سخنانی در هفتمین نشست مدیران مسئول و سردبیران نشریات علمی حوزوی که در سالن همایش نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها برگزار شد، با اشاره به این که چه در همایش کتاب سال حوزه و چه در جشنواره مقالات علمی سعی شده که در چینش داوران از اصل گردش نخبگانی استفاده کنیم، گفت: در نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه و اولین دوره جشنواره مقالات علمی حوزه حقیقتاً 16 هیئت داوری این مهم مورد توجه قرار گرفت، ضمن آن که کوشیدیم که هیئت داوری همگی از یک سلیقه خاص نباشند.

وی با بیان این که ما در حوزه دارای 66 نشریه علمی هستیم که از این تعداد ،34 نشریه اخذ مجوز از حوزه داشته اند و بقیه از وزارت علوم، ابراز داشت: بعد از فراخوان جشنواره مقالات علمی حوزه و ارسال دستورالعمل های شرکت در جشنواره ، 45 نشریه شرکت کرده و مقالات خود را ارسال نمودند که در مجموع حدود هزار مقاله به دبیرخانه رسید.

حجت الاسلام مقیمی ادامه داد: بیشترین فراوانی مقالات به ترتیب مربوط به گروه های حقوق و علوم ساسیی،  فلسفه و کلام و در مراتب بعدی اقتصاد و مدیریت و تفسیر علوم قران  بودند.

وی افزود: در ارزیابی ها و داوری آثار نیز به مساله نوآوری و خلاقت و رفتن به سمت مرزهای دانش توجه ویژه ای شده بود و این که به نیازهای نظام و جامعه اسلامی در مقالات به نوعی توجه شود.

مسئول دبیرخانه کتاب سال حوزه در خاتمه گفت: در شورای سیاست گذاری همایش تصویب شده که هم در بخش کتاب سال حوزه و هم در جشنواره نشریات توجه به آینده و مباحث کاربردی مورد توجه باشد و از سویی محورهایی به عنوان اولویت های پژوهشی حوزه و نظام مشخص شده و برای آن ها امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha