پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسلمانان آمریکا تصویب قانون «ضداسلامی» در آیداهو را محکوم کردند

حوزه/ تصویب یک قانون ضداسلامی در آیداهو، استفاده از قوانین «شریعت اسلامی» در دادگاه های این ایالت را ممنوع ساخته و به نظر می رسد قوانین مشابهی قرار است در آینده درایالات مختلف آمریکا به تصویب برسند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، گروه های حقوق مدنی ارائه یک قانون «ضداسلامی» به پارلمان ایالتی آیداهو در آمریکا را محکوم کردند و به نظر می رسد سیاستمداران آمریکایی به دنبال قوانین مشابهی در دیگر ایالات این کشور هستند.

برخی نهادهای اسلامی در آمریکا از جمله شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در واشنگتن، نمایندگان سنای آمریکا را به خاطر تصویب یک قانون ضداسلامی زیر سئوال بردند. گفته می شود تصویب این قانون، «شریعت اسلامی» در دادگاه های این کشور را ممنوع خواهد ساخت.

به گفته کایر، این قانون به منظور هدف قرار دادن مسلمانان تدارک دیده شده و  متناسب با یک الگوی طولانی از قوانین نامشروعی است که نقش آن ها محصرا محدودسازی قوانین شریعت اسلامی و مسلمانان است.

قانون ضداسلامی در حالی در پارلمان آیداهو به تصویب می رسد که به نظر می رسد دیگر ایالات آمریکا از جمله مونتانا، اورلئان و ویسکانسین نیز در پی تصویب قوانین مشابهی باشند.

مدیر امور دولتی شورای کایر در یک نامه سرگشاده به جف سایدووی سناتور آمریکایی؛ قانون مربوطه را مغایر با ارزش های ملی آمریکایی توصیف کرده و هدف آن را به حاشیه راندن یک اجتماع مذهبی و اعتقادی اعلام کرد.

در این نامه آمده است: این قانون تنها و تنها برای حمله به یک دین مشخص «یعنی اسلام» طراحی شده است و این به وضوح ناقض قانون اساسی آمریکا است. درحالی که دولت آمریکا باید با همه ادیان به صورت برابر برخورد کند. پنهان کردن و پوشاندن هدف تبعیض آمیز در پس این قانون به تصویب رسیده غیرممکن به نظر می رسد.

به نظر می رسد این قانون توسط یک گروه ضداسلامی که پیش از این نیز قوانین مشابهی در دو سال اخیر ارائه داده اند به تصویب رسیده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha