جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آمریکایی ها ترامپ را فردی نژاد پرست می دانند

حوزه/یک نظرسنجی انجام شده توسط مرکز نورک آسوشیتدپرس نشان داد که بیش از ۵۷% مردم سرتاسر آمریکا ترامپ را یک نژادپرست می دانند و قوانین تصویب شده توسط دولت او را در راستای هدف قرار دادن جوامع اسلامی و اسپانیایی تبار می دانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک نظرسنجی جدید که روز گذشته منتشر شد نشان می دهد که اکثریت آمریکایی ها بر این باور هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور فردی نژادپرست است و سیاست های وی باعث وخامت اوضاع برای نژادهای غیرسفیدپوست از جمله مسلمانان و اسپانیایی تبارهای آمریکا شده است.

یک نظرسنجی تحقیقاتی انجام شده توسط مرکز نورک آسوشیتدپرس که روز گذشته منتشر شد نشان داد بیش از 57 % مردم آمریکا که «تقریبا نیمی از آن ها را سفیدپوستان تشکیل می دهند» بر این باور هستند که ترامپ نژادپرست است. بیش از 80% سیاهپوستان آفریقا و بیش از 75% اسپانیایی تبارهای آمریکا نیز ترامپ را نژادپرست می دانند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 57% مردم آمریکا بر این باور هستند که سیاست های ترامپ، به منظور هدف قرار دادن جوامع اسلامی وضع می شوند و 56% نیز گفته اند که این سیاست ها برای اسپانیایی تبارها در آمریکا مضر هستند. تقریبا همین تعداد از مردم آمریکا نظر مشابهی درباره جامعه سیاهپوستان آمریکا داشتند.

در ادامه این نظرسنجی خط مشی مشابهی به چشم می خورد و 85% دموکرات ها و تنها 21% جمهوری خواهان با نژادپرست بودن ترامپ موافق بودند. تقریبا نیمی از کسانی که در این نظرسنجی مشارکت داشته بودند از جمله دو سوم آفریقایی آمریکایی ها معتقد بودند که پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا روابط نژادی در این کشور رو به وخامت گذاشته است.

به علاوه این نظرسنجی نشان داد که بیش از 90% جامعه آمریکایی آفریقایی بر این باور بودند که ترامپ کشور آمریکا را به لبه پرتگاه هدایت می کند که چنین طرز فکری در 55% سفیدپوستان نیز به چشم می خورد.

گفتنی است ترامپ از همان آغاز ریاست جمهوری با اتهام نژادپرستی مواجه بوده و با تصویب قوانینی علیه مکزیکی ها، مسلمانان و سیاه پوستان این مسئله را ثابت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha