سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام هادی پور

حوزه/ رئیس موسسه امیر بیان گفت: همانطور که سخنرانی دینی به نسبت سطح علمی مخاطبان آماده می شود باید سبب افزایش سطح علمی مخاطبان شود و مخاطب را در هر مرحله همانند نردبان به سطح بالاتری برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در همدان حجت الاسلام سامان هادی پور رئیس موسسه امیر بیان امروز در کارگاه فن خطابه مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، گفت: مخاطب شناسی، انتخاب و طراحی موضوع، پرورش موضوع، جمع آوری محتوا و چینش محتوا پنج گام موثر در تهیه سخنرانی مفید است.
وی ادامه داد: سخنرانی دینی باید با توجه به مشکلات و موانع مخاطبان تهیه شود و راهکار مناسب نسبت به مشکلات و موانع ارایه شود تا تاثیر گذار باشد.
حجت الاسلام هادی پور بیان داشت: روایات اهل بیت(ع) از مهم ترین منابع سخنرانی دینی به شمار می رود و در روایات راهکار و مشکلات و موانع به صورت گسترده بیان شده و مبلغ باید برای موفقیت به روایات آگاهی داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به نحوه  بیان مطلب در مکان های متفاوت، بیان داشت: اگر یک مبلغ بخواهد در یک سخنرانی، مخاطبان متفاوتی را با سطوح مختلفی مورد خطاب خود قرار دهد باید مطالب خود را با چینش مناسب برای مخاطبان مختلف تهیه کند.
 رئیس موسسه امیر بیان گفت: بیان خطر ها یکی از مسایل مهم در بیان محتوا است، بدین معنا که اگر یک مبلغ مخاطب را به راه راست و صحیح هدایت می کند باید او را از خطر معصیت آگاه سازد.
وی بیان داشت: شاید برای یک مبلغ پیش بیاید که از او مشاوره دینی بخواهند برای مثال جوانی از او راهکار جدایی از نامحرمان را بخواهد و مبلغ باید در مرحله نخست با در نظر داشتن مشکلات به او راهکار ارایه دهد و او را به خطرات کارش آگاه کند.
وی در پایان گفت: همانطور که سخنرانی دینی به نسبت سطح علمی مخاطبان آماده می شود، باید سبب افزایش سطح علمی مخاطبان شود و مخاطب را در هر مرحله همانند نردبان به سطح بالاتری برساند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha