پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری سلسله نشست‎های بازخوانی و شرح منشور روحانیت در مدرسه صالحیه کرمان

حوزه/ حجت الاسلام محمد سلطانی از برگزاری سلسله نشست‎های بازخوانی و شرح منشور روحانیت برای طلاب در مدرسه علمیه صالحیه کرمان خبر داد و گفت: ما در مدرسه صالحیه تصمیم به برگزاری جلساتی برای بازخوانی و شرح منشور روحانیت گرفتیم که اولین جلسه آن توسط حجت الاسلام علی نصیری از اساتید مدرسه برگزار شد .

حجت الاسلام محمد سلطانی معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه شهرستان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در کرمان، از برگزاری سلسله نشستهای بازخوانی و شرح منشور روحانیت برای طلاب در مدرسه علمیه صالحیه کرمان خبر داد و گفت: به مناسبت سالروز پیام تاریخی امام خمینی (ره) و صدور منشور روحانیت در سوم اسفند ماه، ما در مدرسه صالحیه تصمیم به برگزاری جلساتی برای بازخوانی و شرح منشور روحانیت گرفتیم.

وی افزود: بعد از صحبتهای انجام شده تصمیم بر این شد تا ابتدا متن منشور روحانیت را حجرهها و در میان طلاب پخش کنیم و بعد از اینکه طلاب به طور اجمالی آن را مطالعه کردند و آشنایی کلی با آن پیدا کردند، سلسله نشستهای بازخوانی و شرح منشور روحانیت را در مدرسه برگزار کنیم.

حجت الاسلام سلطانی در رابطه با هدف از برگزاری این سلسله نشستها تصریح کرد: هدف اصلی ما آشنایی طلاب با پیام رهبر کبیر انقلاب و دغدغههای ایشان بود که البته برای تقویت این مورد تنها به مرور منشور روحانیت توسط طلاب اکتفا نکرده، با ایجاد فضای بحث و گفت و گو تلاش در تفهیم کامل آن برای طلاب جوان کردیم.

وی ادامه داد: بعد از پخش متن منشور در میان طلاب و استقبال آنها از این موضوع اولین جلسه بازخوانی و شرح منشور روحانیت توسط حجت الاسلام علی نصیری از اساتید مدرسه برگزار شد که در طی آن، بعد از مرور بخشی از متن منشور، به شرح و تبیین آن پرداخته شد و طلاب نیز به بحث و گفتگو در این رابطه پرداختند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه افزود: برنامه ما این است که این جلسات هر هفته برگزار شود و در هر جلسه بخشی از منشور مورد مطالعه و بحث قرار گیرد و تا پایان منشور روحانیت این برنامه ادامه پیدا کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف دیگر ما از برگزاری سلسله نشستها در مدرسه صالحیه این است که بتوانیم یک نمونه و الگویی برای دیگر مدارس در ایجاد فضای آشنایی طلاب با جهت فکری و دغدغههای امام خمینی و مقام معظم رهبری ایجاد نماییم تا ان شاءلله نسلهای جدیدی که وارد حوزهها میشوند نیز بر تقویت راه امام و رهبری بیافزایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha