جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتابخوانی

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از برگزاری اولین دوره مسابقات کتابخوانی مشترک بین مراکز حوزوی و فراخوان شرکت در این مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام حسین تهرانی عنوان کرد: نخستین دوره مسابقات کتابخوانی مشترک بین مراکز حوزوی با مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، جامعه المصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مرکز خدمات حوزه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: این مسابقات با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) که فرمودند: «امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی است که یک واجب دینی است»، در سطح مراکز حوزوی کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام  تهرانی تصریح کرد: «تلاش در جهت ترویج، گسترش و بسط فرهنگ کتابخوانی»، «ایجاد فضای رقابتی سالم بین طلاب و خانواده‌های محترم»، «آشنا نمودن جامعه هدف با کتاب‌های فرهنگی تربیتی در عرصه مهارتهای زندگی  و انقلاب اسلامی» و «ترویج و ارتقای سطح آگاهی‌های معارفی و فرهنگی و مطالعات غیر درسی در سطح ملّی» از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی با بیان اینکه این مسابقات به صورت الکترونیکی و آنلاین  برگزار می‌شود، گفت: طلاب ایرانی و غیرایرانی به همراه همسر و فرزندان خود می‌توانند در این مسابقه که از ۲۲ بهمن ماه تا ۱۸ اسفند ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود، شرکت کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افزود: طلاب ایرانی می‌توانند از طریق سامانه www.pajoohaan.ir  و طلاب غیرایرانی از طریق سامانه www.cev.miu.ac.ir در مسابقات کتابخوانی آنلاین شرکت کنند؛ همچنین علاقه‌مندان می‌توانند نسخه پی‌دی‌اف این کتاب‌ها را از طریق این سامانه‌ها تهیه کنند.

حجت الاسلام  تهرانی اضافه کرد: مسابقه به صورت یک مرحله ای انجام می‌گیرد؛ ۲۰ سؤال به صورت چهارگزینه ای در نظر گرفته شده است که شرکت کنندگان باید در زمان ۳۰ دقیقه به سؤالات پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: معاونت‌های فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در برگزاری این مسابقات همکاری دارند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه کتاب‌های معرفی شده برای طلاب و همسر و فرزندان پیشنهادی است، گفت: در این مسابقه، ۶ کتاب ویژه طلاب و همسران آنان و ۵ کتاب ویژه فرزندان طلاب در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام تهرانی بیان داشت: شرکت کنندگان در انتخاب کتاب مسابقه از بین کتب معرفی شده آزاد هستند، به جز دو کتاب که مربوط به فرزندان طلاب در سنین ۷ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۲ سال است و دیگر گروه‌ها مجاز  به انتخاب آن دو کتاب برای شرکت در مسابقه نیستند.

وی یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند در آزمون بیش از یک کتاب شرکت کنند و در صورت کسب حداقل ۷۰ امتیاز مرحله قرعه‌کشی جوایز مسابقه راه پیدا کنند؛ همچنین والدین می‌توانند در آزمون آنلاین کودکان خود مشارکت داشته باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه برگزیدگان نهایی در اولین جشنواره ستاد تجلیل می‌شوند، گفت: هزینه سفر به عتبات عالیات، هزینه سفر به مشهد مقدس، سکه بهار آزادی و جوایز نفیس دیگر از جمله هدایایی است که به برگزیدگان این مسابقات اهدا می‌شود.

الف) کتب پیشنهادی طلاب و روحانیون اعم از خواهران و برادران:

- فرهنگ‌نامه تهجد/ محمد محمدی ری‌شهری/ انتشارات دارالحدیث

- راه و رسم پرهیزکاران (شرح خطبه متقین)/ ناصر مکارم شیرازی/ انتشارات مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه

ب) کتب پیشنهادی همسران

- سبک زندگی زنان/ امیرحسین بانکی پور/ حدیث راه عشق

- همسران همراه/ جمعی از نویسندگان/ انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

- هنر رضایت از زندگی/ عباس پسندیده/ دفتر نشر معارف

ج) کتب پیشنهادی فرزندان

- ابتدایی(۷ تا ۹ سال)/ هر آیه، یک قصه (جلد۲)/ سید حمیدگرمارودی/ انتشارات بُراق

- ابتدایی(۱۰ تا ۱۲سال)/ تن تن و سندباد/ محمد میرکیایی/ انتشارات قدیانی

- متوسطه/ آن بیست و سه نفر/ احمد یوسف زاده/ انتشارات سوره مهر

- دانشگاهی (دختران)/ دخیل عشق/ مریم بصیری/ مسجد مقدس جمکران

- دانشگاهی (پسران)/ توقف ممنوع/ اسماء حیدری/ انتشارات شهید کاظمی

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha