جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت ام البنین

حوزه/ معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که جوانان در انتخاب همسر دقت کنند، گفت: در حال حاضر برخی از جوانان در خیابان، کوچه و یا بازار فردی را دیده و از او خواستگاری می کنند.

حجت الاسلام مجتبی شیدایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه از بیرجند درخصوص زندگی حضرت ام البنین(س) با بیان اینکه کتاب های محدودی به شخصیت ایشان پرداخته اند، اظهار کرد: حضرت علی (ع) چند سال بعد از شهادت فاطمه زهرا(س)، به پیشنهاد پسر عمویش عقیل با ام البنین ازدواج کرد و به جناب عقیل فرمود «برای من همسری که نسب خوبی داشته باشد و در شجاعت و ادب پررنگ باشد. انتخاب کن»

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که این سخن حضرت علی(ع) گوشزدی به جوانان است که در انتخاب همسر دقت کنند، افزود: در حال حاضر جوانان در خیابان، کوچه و یا بازار فردی را دیده و از او خواستگاری می کنند.

وی بابیان اینکه  جوانان باید توجه کنند که همس آینده آنان در چه خانواده و سطح فرهنگی رشد کرده است، اظهار کرد: مباحث ظاهری هر لحظه در معرض فروپاشی است و هرچه اولویت های زندگی به سمت اخلاقی و فرهنگی پیش برود، زندگی بهتر خواهد بود.

حجت الاسلام شیدایی با اشاره به این که حضرت ام البنین(س) اسوه تواضع و ادب بود، گفت: تواضع و ادب باعث گرمی کانون خانواده می شود و این ویژگی ها باید مورد توجه قرار گیرد.   

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha