شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی از وجود ۸ هزار بقعه متبرکه در کشور خبر داد و گفت: به تعبیر رهبرمعظم انقلاب امامزاده ها سرمایه های معنوی کشور هستند و خدمت به آنها وظیفه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، ظهر امروز در مراسم افتتاح 15 واحد مسکونی وقف شده در گلپایگان که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزارشد،، اظهار کرد: سازمان اوقاف کشور سه وظیفه مهم دارد، نخست در زمینه قرآن و تربیت حفاظ و پذیرش دانشجوی قرآنی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است.

وی افزود: ماموریت دوم مدیریت امامزاده ها و بقاع متبرکه به جز امامزاده های بزرگ چون عبدالعظیم(ع)  و شاهچراغ(ع)، در سطح کشور است، گفت: در حال حاضر 8 هزار بقعه متبرکه در کشور داریم که برخی از آنها چون ابن بابویه و ... امامزاده نیستند .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد: تلاش و مجاهدات همکاران ما در سراسر کشور براین بوده است که همواره سازمان اوقاف و امو رخیریه کشور به عنوان یک نهاد پویا، فعال و با برنامه باشد. در این سازمان حالت انفعال نداریم، قریب به صد در صد بقعه ها در کشور در اختیارمدیریت سازمان اوقاف است،  باید باعنایت رهبری معظم حق وحقوق امامزده ها و موقوفات را ادا کنیم.

رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور عنوان کرد: سومین ماموریت این سازمان در مورد موقوفات است، یکی از سرمایه های مهم کشور بقاع متبرکه و مقوفات است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امامزاده ها سرمایه های معنوی کشور هستند.

وی در پایان با بیان این که  امامزاده های یادگاران اهل بیت(ع) هستند، گفت: ما از اول انقلاب تا پایان سال 88 طبق آمار رسمی حدود 4 میلیون 400 هزار متر مربع در بقاع متبرکه ساخت و ساز شده است، ولی از 89 تا پایان 95، 6 میلیون و 500 هزار مترمربع ساخت و ساز داشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha