شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام تویسرکانی بسیج

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی گفت: زن باید در جامعه حضور موثر و تاثیرگذار سیاسی و اجتماعی داشته باشد، این نقش از همان صدر اسلام مطرح بود و زنان با بیعت کردن با رسول اکرم(ص) نقش سیاسی و تربیتی پیدا کردند و این نقش در کنار مسئولیت زن در قبال همسر و فرزندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی به عنوان دومین سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز (11 اسفند) قم ضمن تسلیت سالروز وفات ام البنین با بیان اینکه این بانوی مکرم اسلام همسر و مادر شهید هستند اظهارداشت: چهار فرزند این بانوی بزرگوار به شهادت رسیدند و حضرت ام البنین الگویی برای مادران شهدا است.

وی ادامه داد: حضرت ام البنین خواستگاران زیادی داشت، اما این بانوی بزرگوار همه آن خواستگاران را رد کرد تا اینکه در نهایت امام علی(ع) به خواستگاری حضرت ام البنین آمد و این بانوی بزرگوار به همسری امام علی(ع) درآمد.

حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی افزود: در وصیت‌نامه‌های شهدا بر مساله اطاعت از ولایت فقیه تاکید شده است، امروز در جامعه محتاج چنین فرهنگی هستیم، اما برخی از خواص و شخصیت‌ها در مقابل ولی فقیه می‌ایستند، آن‌ها نامه می‌نویسند و تمام حرف‌های ضد انقلاب در 40 سال گذشته را به رهبر معظم انقلاب می‌گویند، این ماموریتی است که عدم اطاعت از ولی فقیه عادی و نهادینه شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ویژگی‌های مادران شهدا اظهار کرد: آن‌ها مصادیقی از انسان‌های بصیر در انقلاب اسلامی هستند، مادران شهدا همچون مشعلی فروزان راه را به ما نشان دادند و جامعه به برکت خون شهدا از فتنه‌ها عبور خواهد کرد.

وی بیان داشت: برخی از خواص و شخصیت‌ها در مقابل ولی فقیه می‌ایستند، آن‌ها نامه می‌نویسند و تمام حرف‌های ضد انقلاب در 40 سال گذشته را به رهبر معظم انقلاب می‌گویند، این ماموریتی است که عدم اطاعت از ولی فقیه عادی و نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های حضرت ام البنین گفت: این بانوی بزرگوار همسر امام علی(ع) بود و روز وفات حضرت ام البنین به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال پیدا کردن سوژه از زندگی خصوصی پیامبران بودند، حتی اگر خانواده رهبر یک جامعه شاخصه‌های ارزشی و انقلابی را داشته باشند، دشمنان به جعل و افترا و تهمت زدن روی خواهند آورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به همسران انبیای الهی اظهار کرد: برخی از همسران پیامبران الهی، اسرار همسرانشان را افشا می‌کردند، همسر حضرت نوح و همسر حضرت لوح به عنوان نمونه ای از این گونه همسران در قرآن معرفی شدند.

حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی ادامه داد: نفوذ یک مساله جدی است و رفتار برخی از مدیران کشور موجب سرافکندگی است، دشمنان از طریق بستگان مدیران نفوذ می‌کنند و آن‌ها از طریق نقشه خودشان را پیش خواهند برد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: به راهبرد جذب حداکثری اعتقاد داریم، اما این راهبرد با رعایت برخی از اصول است.

وی با اشاره به ویژگی‌های جامعه اسلامی اظهار کرد: در چنین جامعه ای همه مسئولیت دارند و همه باید پاسخگو باشند، کسی را در جامعه اسلامی نداریم که مسئول نباشد، امام جامعه و ولی خدا نگهبان جامعه است و او در برابر رعیت خود مسئول است، مرد نیز نگهبان خانواده خودش است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha