جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه خروجی حوزه های علمیه باید به تحقیق و پژوهش منجر شود، گفت: تحقیق و پژوهش زیربنای فعالیت های حوزه است و اساتید باید این مهم را در بین طلاب نهادینه کنند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام حسنی از اساتید حوزه علمیه لرستان، شامگاه جمعه در کارگاه «آشنایی با منابع حدیثی»، در مدیریت حوزه علمیه خواهران با بیان این که طلاب و مبلغان باید با شور و انگیزه در جهت خلق آثار پژوهشی فاخر و کاربردی قدم بردارند، گفت: طلاب باید از همان سال های اول ورود به حوزه تلاش نمایند تا تحقیق و پژوهش را در زندگی طلبگی خود نهادینه کنند و بخشی از اوقات روزانه خود را به مطالعه و تحقبق منابع دینی اختصاص دهند.

وی با بیان این که شناخت منابع حدیثی و روایی که مبین قرآن و مواضع اهل بیت(ع) هستند می تواند در غنای پژوهش ها و تحقیقات کاربردی موثر باشد، خاطر نشان کرد: طلاب و اساتید محقق و پژوهشگر باید بر منابع حدیثی معتبر شناخت و اشراف داشته باشند و همیشه در تحقیق و پژوهش های خود از منابع معتبر بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که خروجی حوزه های علمیه باید به تحقیق و پژوهش منجر شود، اظهار کرد: تحقیق و پژوهش زیربنای فعالیت های حوزه است و اساتید باید این مهم را در بین طلاب نهادینه کنند.

حجت الاسلام حسنی، داشتن سعه صدر در تحقیق و پژوهش را لازمه خلق آثار پژوهشی فاخر برشمرد و طلاب را به مطالعه مستمر و تدبر و تحقیق در منابع پژوهشی اصیل فرا خواند.

برپایه این گزارش، در این کارگاه مباحثی همچون دوره های تاریخی حدیث شیعه، جوامع متقدم و متاخر، دوره طلایی حدیث شیعه شامل آثار و ویژگی های هر دوره با هدف آشنایی اساتید و طلاب با منابع حدیثی و بهره مندی از این منابع  بیان گردید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha