سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مهدی کشوری در گفت و گو با حوزه

حوزه/ برای اثرگذاری بهتر در موضوع تربیت مدرّس و سند تحول آموزش و پرورش،لازم است بین تحول و تغییر رابطه ایجاد کرد و این رابطه باید براساس مبانی دینی و ارزشی و توحیدی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام مهدی کشوری صبح امروز در همایش دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و  مبانی نظری آن که در سالن اجتماعات یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد گفت: زمانی که بحث تغییر وتحول در مسائل تربیتی و دینی پیش می آید، لازم می آید این تغییر در مراکزی مانند حوزه علمیه صورت گیرد.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه افزود: حوزه علمیه از مراکزی است که لازم است براساس منویات رهبری در موضوع تربیت و آموزش و پرورش کشور و توانمندی های روحانیون قدمی بردارد. برای تحقق این کار در حوزه مرکزمهارتی کاربردی راه اندازی شد و درمدت 6 ماه توانست خدمات شایسته ای انجام دهد.

وی عنوان کرد: یکی از آن دوره های ارزشمند، برگزاری همین همایش دوره تربیت مدرس سند تحول است. دراین رابطه بین حوزه و ستاد همکاری ها، هم افزایی بسیار خوبی ایجاد شده؛ برای برگزاری این دوره  80 نفر شرکت کردند.

حجت الاسلام کشوری با بیان اینکه برای اثرگذاری بهتر، لازم است بین تحول و تغییر رابطه ایجاد کرد و این رابطه باید براساس مبانی دینی و ارزشی و توحیدی باشد، گفت: برای تحول و اثرگذاری لازم است ابتدا از خود شروع کنیم.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه بابیان اینکه تغییرات تنها نباید درجزئیات باشد، اظهار داشت: قطعا با شروع تغییر، مشکلاتی هم ایجاد خواهد شد و این امر نیاز به مقاومت است.

وی با بیان اینکه تغییر و تحول از منویات رهبرانقلاب است و همه  مسئولین لازم است به این امر توجه داشته باشند، اظهار داشت: اگر مسئولین فرهنگی و آموزش و پرورش براساس منویات دین و توحید و رهبر انقلاب، اقدام به تغییر و تحول نکنند، باید شاهد تغییراتی ازسوی دشمنان مانند سند 2030 باشیم.

حجت الاسلام کشوری گفت: مرکز کاربردی مهارتی حوزه های علمیه، آمادگی کامل برای اجرای تغییر و تحول با ستاد همکاریهای آموزش وپرورش را دارد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha