چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
گفتگو

حوزه/ معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با تأکید بر نقش ویژه کتاب‌خوانی در حفاظت از هویت ایرانی – اسلامی گفت: سرانه مطالعه یک ملت تأثیر عمیقی بر روند توسعه آنان دارد.

حجت‌الاسلام عباس نظری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، اظهار داشت: کتاب در متن زندگی ایرانیان بوده و هر برگ آن به‌منزله بالی است که روح را به سمت عالم نور و روشنی پرواز می‌دهد.

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: توجه عمومی به اقتصاد فرهنگ یک ضرورت بدیهی است و فرهنگ نشر و صنایع وابسته نیروی محرکه تولید و اقتصاد است و نمایشگاه کتاب مکان مناسبی برای تعامل و تبادل فکری و فرهنگی است.

وی افزود: سرانه مطالعه یک ملت تأثیر عمیقی بر روند توسعه آنان دارد و کشورهایی که سرانه بالایی در امر کتاب‌خوانی دارند همواره موفق‌تر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم کتابخانه جغرافیای حضور و تجمیع آگاهی‌ها و روشنگری‌های خردمندان هر عصری است و کتاب‌خوانی تبلور و تجسم عینی و علمی تربیت و تأدیب برخاسته از قلم صاحبان قلم است و کتاب نمایانگر نظر و آرا انسان‌هایی است که روزها و سال‌ها حیات خویش را به تحقیق و تفحص و جستجو پرداختند و از رهگذر کتاب به چنان فراغتی رسیدند.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب به‌عنوان رویداد بزرگ فرهنگی یاد کرد و آن را مدیون زحمات همه‌کسانی دانست که شانه‌به‌شانه و دست‌به‌دست یار مهربان داده‌اند که گلستان کتاب همیشه‌بهار باشد.

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: عادت کردن به ادبیات و کتاب آموختنی است و یکی از وظایفی که باید پدر و مادرها در نظر داشته باشند، این است که این عادت و انس با کتاب خواندن را به بچه‌ها بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: جوامعی که با کتاب و کتاب‌خوانی انس و الفت دارند، در بخش هویت زدایی که امروزه یکی از سلاح‌های فضاهای نرم استکبار برای دور کردن از هویت ایرانی اسلامی است در امان مانده‌اند.

حجت‌الاسلام نظری گفت: نقش کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند در حفظ هویت اسلامی و ایرانی و حفظ فرهنگ دینی ما را یاری کند و به‌عنوان یک سند، نسل به نسل جابه‌جا شود.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha