پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 442449
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات شهرستان قزوین گفت: مراسم معنوی اعتکاف ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه سال ۹۷ «۱۳ الی ۱۵ رجب المرجب» برگزار خواهد شد و ستاد اعتکاف، آمادگی لازم برای میزبانی از معتکفین را دارد.

حجت الاسلام موسی صفی خانی در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در قزوین، گفت: به برکت انقلاب اسلامی هرساله شهروندان، جوانان و نوجوانان اعم از خواهران و برادران در روزهای ۱۳ الی ۱۵ رجب، به مدت سه روز در مسجد جامع شهر دلند معتکف شده و با معبود خود خلوت و راز و نیاز می‌کنند.

وی افزود: ماه پرفضیلت رجب ماه نزول رحمت، و ماه استغفار است که خداوند متعال در این ماه توجه خاصی به بندگان خود دارد و اعتکاف یعنی انسان خود را با قصد قربت و تعظیم همراه کند، چون در اعتکاف قربت، ‌تعظیم و ملازمت نهفته است.

وی ادامه داد: ماه رجب ماه نزول رحمت و استغفار و ماهی است که خداوند متعال توجه خواستی به بندگان خود دارد، به‌طوری‌که روزه گرفتن در این ماه عزیز موجب دوری صدسال از جهنم است

 حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: معتکفین به مدت سه روز چه زن و مرد، پسر و دختر از دنیا بریده و به پناه مساجد می‌روند. این یعنی همان برگشت انسان از دنیا به‌سوی خدا است که بعدازاین ایام پر خیروبرکت روح و وجود انسان سرشار از معنویت و تهی از رذایل دنیوی می‌گردد.

وی اظهار کرد: حضور در مسجد، یک عبادت است و روزه گرفتن و خواندن نماز به جماعت، هر کدام عبادتی است و به تمام معنا اینها مهمان خدا هستند و  فرصت بسیار خوبی است برای کسانی که بخواهند در این مراسم روحبخش و معنوی و عبادت جامع شرکت کنند.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان قزوین ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه سال ۹۷ «۱۳ الی ۱۵ رجب المرجب» برگزار خواهد شد و به جهت همزمانی با ایام عید نوروز میزان استقبال از آیین اعتکاف قابل پیش‌بینی نیست و البته ستاد اعتکاف در هر صورت، آمادگی لازم برای میزبانی از معتکفین را دارد.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند به سامانه ثبت نام اعتکاف قزوین به نشانی etekaf-qazvin.ir مراجعه کرده و با تکمیل فرم مربوطه و پرداخت هزینه به صورت آنلاین، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha