شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نیروهای انقلابی اهمیت رسانه و فضای مجازی را درک کنند، گفت: عنصر رسانه نیازمند گفتمان سازی جدی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، در دفتر خبرگزاری رسمی حوزه در استان سمنان، ضمن تقدیر و تشکر از برنامه‌های اجرا شده و در دست اقدام این دفتر به‌ویژه برگزاری آئین افتتاحیه رسمی دفتر خبرگزاری حوزه در سمنان، با اشاره به اینکه مقوله رسانه، نیازمند گفتمان سازی است، اظهار داشت: اهمیت رسانه را باید ابتدا همه حوزویان و سپس به یک معنا تمام نیروهای انقلابی درک کنند و اینکه حوزویان و نیروهای انقلابی اهمیت رسانه و فضای مجازی را بدانند و تبدیل به یک گفتمان سازی شود نیازمند یک تلاش و عزم جدی است.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه با بیان این که بعضی از مواقع نیروهای قابلی داریم، اما چون متوجه اهمیت این فضاها نیستند، لذا ارتباط برقرار نمی‌کنند و استعدادشان در زمینه‌های دیگری استفاده می‌شود، تصریح کرد: شاید زمینه‌های دیگر هم اهمیت خودش را داشته باشد اما ما از منظر رسانه باید تلاش کنیم تا این فرهنگ‌سازی را ایجاد کنیم.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه رسالت مرجعیت فکری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ایفا می‌کنند، افزود: همان‌طوری که حوزه‌های علمیه در سطح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک مرجعیت فکری دارد باید خبرگزاری‌ها و رسانه‌های حوزوی نیز در میان همه رسانه‌های دینی یک مرجعیتی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری با بیان اینکه مخاطبین رسانه‌های حوزوی صرف طلاب نیستند و فقط قرار نیست برای طلاب یا از طلاب خبر تهیه شود، خاطرنشان کرد: قرار است ما در وسط فعالیت‌ها و کارزارهای اجتماعی حضورداشته و با مردم و با بدنه اجتماع باشیم و کم‌کم تبدیل به مرجع و محوری برای رسانه‌های دینی تبدیل شویم که نیازمند عزم جدی استان‌ها و حمایت‌های ستادی است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت: وقتی مجموعه رسانه‌ای حوزه را تحویل گرفتم مقداری بازسازی‌هایی لازم بود که کارهای زیربنایی خوبی صورت گرفته است. همچنین اسناد بالادستی و آئین‌نامه‌هایی لازم بود و نظام جامع رسانه‌ای حوزه نیز به‌دقت تدوین شده، البته نظام جامع رسانه حوزه، نظام جامع رسانه حوزه نیست و نظام جامع رسانه‌ای حوزه است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در نظام جامع رسانه‌ای حوزه دیده‌شده است که رسانه حوزه باید برای رسانه‌های دینی کشور مرجعیت داشته باشند و برای عرصه رسانه باید مرجعیت معرفتی داشته باشد.

وی با بیان این که افق در نظام جامعه خوب دیده‌شده و آئین‌نامه‌های خوبی هم نوشته‌شده که بخشی از آن‌ها به تصویب رسیده و بخشی هم در دست بررسی و در نهایی سازی است، خاطرنشان کرد: افق آینده رسانه حوزه با وضعیت فعلی قطعاً متمایز خواهد بود و پیشرفت خواهد کرد و در این پیشرفت و تحول سهم استان‌ها قطعاً سهم بسیار برجسته‌ای است و سهم تعامل رسانه و حوزه با بدنه جامعه و مردم و اقشار مختلف نقش بسزایی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری با بیان این که برنامه‌های تحولی وجود دارد و تقویت فضای رسانه‌ها در دستور کار است، گفت: فضای رسانه حوزه متنوع‌تر خواهد شد و طرح‌هایی هم لحاظ شده و ارتباط شما در مجموعه استان‌ها تنها با خبرگزاری نخواهد بود.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه در پایان تأکید کرد: از زحمات شما نیز در مجموعه دفتر خبرگزاری رسمی حوزه در استان سمنان ممنونیم و با همین انرژی و انگیزه ادامه بدهید و به حد مقدورات از سوی مجموعه ستادی هر تلاشی بر بیاید، دریغ نمی کنیم.

تقویت دفاتر استان‌های خبرگزاری حوزه اقدامی ارزشمند و قابل‌تقدیر است/ عرصه رسانه حوزوی و دینی نیازمند تحول جدی دارد

ناصر مؤمنیان، نماینده خبرگزاری رسمی حوزه در استان سمنان نیز در ابتدای این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور و مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه، نسبت به مجموعه دفتر این استان، اظهار داشت: تعامل و همکاری، همفکری و همراهی مسئولان ستادی خبرگزاری حوزه آقای صدرایی عارف سردبیر محترم خبرگزاری و آقای علیزاده دبیر محترم استان‌های خبرگزاری حوزه در راستای پیشرفت و توسعه و رشد و گسترش این خبرگزاری در سطح استان‌ها قابل‌تقدیر و ویژه و حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: اهمیت و جایگاه رسانه در عرصه امروزی بر آحاد جامعه مشخص است و بر کسی پوشیده نیست و بسیار خرسند هستیم که شاهد حضور فعال صدایی رسا، توانا و مؤثر و رسانه حوزوی و تخصصی در حوزه دین و اندیشه به نام خبرگزاری رسمی حوزه در فضای رسانه‌ای کشور هستیم.

مومنیان افزود: دفتر این خبرگزاری در استان سمنان آمادگی دارد تا دستاوردها و اتفاقات خوب حوزه و حوزویان در سطح این استان را بازتاب دهد و تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت خبرگزاری حوزه در جهت ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی (ص) و عملکرد ارزشمند و شایسته روحانیت در استان سمنان به کار گرفته و بیش‌ازپیش به کارخواهیم گرفت.

وی با بیان این که نگاه ما به عرصه رسانه بر اساس فرمایشات تعالی‌بخش مقام معظم رهبری است، افزود: در عرصه خبرگزاری حوزه در استان سمنان تلاش داریم تا رسانه اسلامی در حوزه نظری و مبنایی ایجاد کنیم که امیدوار هستیم در آینده‌ای نزدیک این امر محقق شود.

این فعال رسانه ای با اشاره به برنامه‌های آتی و در دست اقدام دفتر خبرگزاری رسمی حوزه در استان سمنان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی استودیو خبرگزاری رسمی حوزه جهت ضبط و پوشش خبرها و مصاحبه‌های تصویری، کادرسازی رسانه‌ای با برگزاری دوره‌های خبرنویسی ویژه طلاب و روحانیون، برگزاری کارگاه شناخت رسانه و مطبوعات، و... ازجمله برخی از برنامه‌های خبرگزاری حوزه در استان سمنان است.

وی با اشاره به تعامل خوب و گسترده دفتر خبرگزاری حوزه در سمنان با نهادهای دینی و حوزوی و روحانیت در سطح استان، گفت: عرصه رسانه‌های حوزوی و دینی در کشور ما نیاز به تحول جدی دارد که ان شاءالله خبرگزاری حوزه در استان سمنان به مدد خبرنگاران و همکارانش در این زمینه اقدام و تلاش‌های جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha