پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام بابائیان با تأکید براین که مسؤولان باید با تفکر انقلابی و مدیریت جهانی، نگاه به بیرون را کنار بگذارند و از ظرفیت های بومی بیشتر استفاده کنند، گفت: مردمی که اشرافگری و غیر انقلابی بودن مسؤولان‌شان برایشان اهمیتی نداشته باشد، باید منتظر ظلم‌ها، بی‌عدالتی‌ها و ناامنی‌های فراوان در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران،حجت‌الاسلام عباس بابائیان، امروز در نشستی که با موضوع اقتصاد مقاومتی در شهر بابلکنار برگزار شد، بر ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور از سوی دولتمردان تأکید کرد.

وی با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های بومی در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور بهره گرفت، افزود: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی نیازمند همراهی مردم و مسؤولان است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که باید از اقتصاد مقاومتی و درون‌زا حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: در این حوزه مردم یک نقش محوری را ایفا می کنند و باید با خرید کالاهای ایرانی حمایت خود را از تولید داخلی اعلام کنند.

امام جمعه بابلکنار با اشاره به این که متأسفانه برخی دولتمردان اعتقادی به سیاست های اقتصاد مقاومتی ندارد و این مسأله در چند سال اخیر کاملاً مشخص شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در همه سخنرانی های خود بر ضرورت توجه و جدیت دولت نسبت به این مسأله تأکید کردند.

این فعال فرهنگی با بیان این که مردم کشورمان خواستار تحقق واقعی عدالت و برچیدن تبعیض در بخش های مختلف کشور هستند، افزود: متأسفانه هرجا اختلاس، دزدی و سایر تخلفات است، چهره برخی از مدعیان مثل خورشید می‌درخشد.

وی با تأکید براین که ملت ایران هیچ گاه با تبعیض و ناعدالتی میانه خوبی نداشته و ندارند، خاطرنشان کرد: مردمی که بی‌تقوایی، اشرافگری، بی‌بندوباری و غیر انقلابی بودن مسؤولان‌شان برایشان اهمیتی نداشته باشد، باید منتظر ظلم‌ها، بی‌عدالتی‌ها و ناامنی‌های فراوان در جامعه باشند.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که متأسفانه رفتار بعضی از مسؤولان ما تکرار تاریخ صدر اسلام است، تصریح کرد: طلحه و زبیر هم سال‌ها با حضرت علی(ع) بودند، زخم‌ها خوردند و رنج‌ها کشیدند، پای کار ماندند، اما وقتی به امر ولی از قدرت منع شدند، روبروی ایشان ایستادند و بر وی شمشیر کشیدند.

این فعال فرهنگی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند در بحث عدالت عقب مانده‌ایم؛ یعنی اگر عده‌ای فاسد، بیت‌المال را غارت کرده اند باید با آنها برخورد جدی و قانونی شود و حق مردم از چنین افراد گرفته شود.

وی با بیان این که دولت توجه به ظرفیت های داخلی را رها کرد و همه توان خود را برای ارتباط با بیرون به کار گرفت، خاطرنشان کرد: پس از برجام، تحریم‌ها افزایش یافت و انرژی دولت که می‌توانست در خدمت حل مشکلات اقتصادی ملت باشد پای برجام رفت.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که دو سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت گیری اصلی کشور را در همان ابتدای سال اقتصادی تعیین می کنند، افزود: نامگذاری دو سال اخیر بر مبنای اقتصاد مقاومتی در نگاه نخست نشان دهنده نارضایتی ایشان از وضعیت اقتصادی کشور و دوم نیز تأکید ایشان به دولتمردان نسبت به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که دولت باید سیاست بهره گیری از ظرفیت های داخلی را بیشتر تقویت کند و توجه بیش از حد به بیرون مرزها بکاهد، افزود: همین مسأله مهم ترین عامل ناکامی دولت در تحقق واقعی شعار سال و همچنین سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه بابلکنار با تأکید براین که مسؤولان باید با تفکر انقلابی و مدیریت جهانی نگاه بیرون را کنار بگذارند و از ظرفیت های بومی بیشتر استفاده کنند، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از پتانسیل های داخلی اقتصاد خود را جهادی، انقلابی و بومی کنیم

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که رهبری در ابتدای سال محور برنامه های دولت را تولید و اشتغال عنوان کردند، افزود: به دلیل این که نگاه دولت در این چند سال همواره به بیرون از مرزها بوده نتوانسته موفقیت خاصی کسب کند.

وی با بیان این که تنها وظیفه دولت برنامه ریزی مناسب برای اجرای سیاست های ابلاغی بوده است، بیان داشت: دولت در حوزه اجرا همواره با فرازو نشسیب های بسیاری روبرو بوده و نمی توان در این خصوص نمره خوبی به مسؤولان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha