جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علامہ سید محمد مسعود شاہ ترمذی قادری

حوزه/ مولوی سید محمد مسعود شاه ترمذی قادری در یک مصاحبه گفت: مداخله نظامی در یمن به رهبری عربستان سعودی و کشتار مسلمانان یمنی تنها مفاد شخصی پادشاه آل سعود است و هیچ ربطی با دفاع از مقدسات ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ مولوی سید محمد مسعود شاہ ترمذی قادری رئیس شورای علمای نهضت منهاج القرآن کراچی در یک مصاحبه گفت: مداخله نظامی در یمن به رهبری عربستان سعودی  و کشتار مسلمانان یمنی تنها در راستای منافع شخصی و سلطه جوئی پادشاه آل سعود است و هیچ ربطی به دفاع از مقدسات ندارد.

سید محمد مسعود شاه با اظهار نگرانی از اعزام نیروهای ارتش پاکستان به عربستان گفت: اگر نیروهای پاکستانی برای شرکت در جنگ یمن به عربستان اعزام شوند، حزب ما هرگز با این موضوع موافقت نخواهد کرد.

وی یمن را تهدیدی بزرگ برای امریکا خواند گفت: عربستان برای دلخوش کردن امریکا هزاران مسلمانان بی گناه یمنی را می کشند، در حالی که یمن هیچ خطری برای مقدسات حجاز ندارد، بلکه یمن خطر بزرگی برای امریکا است و عربستان می خواهد برای کشتار مسلمانان در یمن از امت اسلامی کمک بگیرد.

رئیس شورای علمای منهاج القرآن کراچی گفت: امیدوارم ارتش پاکستان در جنگ عربستان و یمن شرکت نکند و این امری ضروری برای ارتش این کشور است و ما مطمئن هستیم که رهبران ارتش ما از این تمصیم حساس صرف نظر می کنند.

وی افزود: گروه داعش ربطی به اسلام ندارد و این گروه هم مانند طالبان دست پرورده امریکا است و امریکا بزرگترین تروریست دنیا است و بر علما لازم است در برابر آمریکا و گروه های تروریستی و انحرافی قیام کرده و با قلم و بیان، علم خود را ظاهر کنند و مردم را در مورد جنایات داعش آگاه سازند و رئیس حزب ما دکتر طاهرالقادری هم در این مورد فتوی 100 صفحه ای علیه داعش صادر کرده و این گروهک تکفیری را محکوم کرده است.

رئیس شورای علمای نهضت منهاج القرآن کراچی نفوذ داعش در پاکستان را بسیار نگران کننده دانست و گفت: پاکستان با مواظبت سخت در مرزهای افغانستان می تواند از ورود داعش به پاکستان جلوگیری کند و سازمان های امینتی کشورمان این قدرت را دارند.

نهضت منهاج القرآن (به اردو: منهاج القرآن انٹرنیشنل) یا (MQI) با سرپرستی شیخ الاسلام طاهرالقادری از علمای اهل سنت بیش از 35 سال است که مشغول فعالیت است و مراکز دینی، آموزشی و تبلیغی فراوانی تحت نظر این مرکز در پاکستان و کشورهای دیگر مشغول فعالیت می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha