چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دانشگاه دولتی پیتیگورسک

حوزه/ انستیتو روابط دولتی بین مذهبی دانشگاه دولتی پیتیگورسک روسیه سعی بر تربیت جوانان با درک درست از مذهب با دانش بالا دارد تا انتقال مذهب به مخاطبان به شکل صحیحی صورت گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه انستیتو روابط دولتی بین مذهبی دانشگاه دولتی پیتیگورسک سعی بر تربیت جوانان با درک درست از مذهب با دانش بالا دارد تا انتقال مذهب به مخاطبان به شکل صحیحی صورت گیرد.

تربیت جوانانی که به درستی مسیر را انتخاب کرده‌اند و درک صحیحی از دین دارند، آموزش درک صحیح مذهبی، آماده سازی و تربیت نیروهای متخصص با دانش بالای مذهبی برای انتقال صحیح مذهب به مخاطبان از جمله اهداف اصلی انستیتو روابط دولتی-بین مذهبی دانشگاه دولتی پیتیگورسک است.

مرکز اصلی تحقق این اهداف دانشکده الهیات است که شامل گروه های تخصصی «الهیات اسلامی» و «الهیات پراواسلاو» می باشد. سیستم و نظام آموزشی منحصر به فرد این انستیتو شرایط را به گونه ای فراهم می کند که دانشجویان و فارغ التحصیلان آن در مدار فعالیت اصلی قرار گیرند و فعالیت پژوهشی خود را در حوزه های روابط دولتی بین مذهبی دنبال کنند.

آموزش زبان عربی، سخنرانی و ارائه با موضوعات اقتصاد و حقوق اسلامی از جمله موارد و دروس آموزشی این مرکز است و دانشجویان این مرکز بایستی زبان عربی را به خوبی فرا گیرند و بر فن آوری روز ارتباطات بین فرهنگی و بین مذهبی تسلط یابند. این دانشجویان همچنین به فراگیری اطلاعات و دانش در رابطه با دیگر ادیان و مذاهب می پردازند که این امر ایجاد روابط و راه حل های ارتباطی مناسب در راستای ایجاد صلح و تفاهم را برایشان میسر می نماید.

باید در نظر داشت که الهیات به معنی سیستم دانش در رابطه با اعتقادات، اَشکال ایجاد زندگی مذهبی و میراث فرهنگی مذهبی و همچنین آموزش مذهبی و فعالیت علمی، روش ها و اشکال گفت و گوی بین مذهبی و روابط بین فرهنگی، فن آوری همکاری بشر با جامعه و طبیعت است.

شخص عالم، که جامعه کنونی به آن نیازمند است، بایستی از تمامی جنبه های دانش و علم در حوزه مذهب و علوم طبیعی و انسانی، از جمله جامعه شناسی، روانشناسی، سیاست، علوم کامپیوتر، تاریخ روابط بین الملل و ... برخوردار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha