سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طرح آرامش بهاری

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۴۷ روحانی مبلغ در اجرای طرح آرامش بهاری در این استان مشارکت دارند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، درباره اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اظهار داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی و میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 47 روحانی مبلغ در اجرای طرح آرامش بهاری در خراسان شمالی مشارکت دارند، افزود: از این تعداد مبلغ ۱۰ نفر بومی استان و ۳۷ نفر هم مبلغین اعزامی از قم و مشهد هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در ۴۵ امامزاده شاخص استان خراسان شمالی اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نورزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته خیلی از مردم استان، لحظه تحویل سال نو که بهترین لحظه سال است را در کنار مضجع شریف فرزندان و نوادگان اهل‌بیت (ع) گذرانده‌اند، تصریح کرد: مردم استان ترجیح می‌دهند در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان و در فضایی معنوی سال نو را آغاز کنند که بر این اساس برنامه ویژه تحویل سال در بقاع متبرکه استان در این روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های تحویل سال در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خراسان شمالی تأکید کرد: امسال این مراسم با حضور پرشکوه مردم، مسئولان، خانواده معظم شهدا و خادمان و متولیان امامزادگان برگزار می‌شود.

«خیمه‌های معرفت» برنامه ویژه «طرح آرامش بهاری»

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ویژه طرح آرامش بهاری که هر سال با استقبال بی‌نظیر زائران همراه می‌شود، خیمه‌های معرفت است، گفت: در طرح آرامش بهاری امسال در استان ۱۶ خیمه معرفت برپا می‌شود.

وی افزود: خیمه‌های معرفت در سه امامزاده سید عباس(ع) بجنورد، سید اسماعیل باباامان و حمزه رضای شیروان به صورت ویژه به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های خیمه‌های معرفت گفت: امسال خیمه‌های معرفت در امامزادگان به‌صورت غرفه‌هایی شامل؛ غرفه گفتمان دینی، غرفه عفاف و حجاب، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص، غرفه کودکان و غرفه همه واقف باشیم به‌منظور معرفی وقف و آثار و برکات آن با حضور کارشناسان متخصص و آشنا به مسائل وقف در بقاع متبرکه و غرفه نمایشگاه آرامش بهاری و عرضه محصولات فرهنگی ازجمله ویژه‌برنامه‌های خیمه معرفت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha